پوکر چینی «Chinese Poker» یک بازی منحصر بـه فرد اسـت کـه در ان بازیکنان بـه جای 2 کارت سنتی ؛ مانند هولدم 13 کارت دریافت میکنند. بدانید چه چیز دیگری این بازی کارت را خاص میکند.
پوکر چینی یک نوع پوکر منحصر بـه فرد اسـت کـه از نظر گیم پلی شباهت زیادی بـه اشکال متداول دیگر پوکر «مانند هولدم ؛ اوماها یا Stud» ندارد. با این حال ؛ تا زمانی کـه با همان رتبه بندی دست پوکر کـه بـه طور سنتی مورد استفاده قرار میگیرد آشنا هستید ؛ باید بتوانید عملکرد خوبی دراین پیچ و تاب بازی داشته باشید!
بـه طور خلاصه ؛ بازیکنان پس از دریافت 13 کارت شروع پوکر «بله ؛ 13!» باید این کارت ها را بـه سه دست مختلف پوکر تقسیم کنند: 2 دست حاوی 5 کارت و یک دست حاوی 3 کارت. بازیکنان سعی میکنند بهترین / بالاترین رتبه را داشته باشند «در مقایسه با نحوه ترتیب بقیه بازیکنان برای هر دست».
این بازی ؛ حتی برای بازیکنان کم تجربه تر ؛ بـه دلیل میزان شانس و کاملاً مهیج و سرگرم کننده ؛ چگونگی بازرسی کامل نحوه انتخاب چیدمان کارت هاي خود در دستهای مختلف کاملاً جالب و سرگرم کننده اسـت.بنابر این – تا حدی – شـما میتوانید سرنوشت خودرا دراین نوع پوکر با تعیین ترتیب ایده آل برای چگونگی ترتیب کارت هاي خود تعیین کنید!
بنابر این ؛ در نهایت ؛ نیازی نیست کـه یک حرفه اي باتجربه باشید تا دراین بازی خوب عمل کنید ؛ اما فقط خاطرجمعی حاصل کنید کـه قبل از شروع کار از رتبه بندی دستی پوکر خود اطلاع دارید!
از آنجا کـه در ابتدای هر دور از بازی ؛ هر بازیکن 13 کارت دریافت میکند ؛ حداکثر شماره 4 اسـت. این شماره رایجترین قالب اسـت. با این حال ؛ گیم پلی بین 2 یا 3 نفر نیز کاملاً قابل قبول و مجاز اسـت.
بعد از اینکه بازیکنان کارتهای خودرا در گروههای مختلف دست قرار میدهند ؛ بازیکنان میتوانند “تسلیم شوند” «تعریف زیر را ببینید» یا بازی دست خودرا انتخاب کنند. سپس بازیکنان باقیمانده دارایی خودرا در جهت عقربه هاي ساعت نشان میدهند «از سمت چپ فروشنده شروع میشود» ؛ و سپس امتیازات را شروع میکنند. «جزئیات بیشتر در مورد چگونگی اینکار بعدا دربخش “امتیازدهی” انجام میشود.»
چند نکته دقیق در مورد قوانین انتخاب شده و گزینه هاي بازی وجوددارد کـه باید بـه آن ها توجه شود:
لازم بـه ذکر اسـت کـه اگر هر بازیکنی سه برافروختگی یا استریت را در سه دست خود انجام دهد ؛ پس از ان بـه طور پیش فرض کل دست را کاملاً بدست می آورند ؛ صرف نظر از دارایی بازیکنان دیگر ؛ از هر بازیکنی کـه 3 بازی نکرده اسـت 3 واحد جمع کنید هنوز تسلیم شده.
این قانون اختیاری اسـت «اما طبق معمولً بازی میشود» کـه قبل از شروع بازی باید در میان بازیکنان درباره ان تصمیم گیری شود. این جایی اسـت کـه یک بازیکن مبلغی از پیش تعیین شده را پرداخت میکند «طبق معمولً بین مقدار از دست رفته ؛ اگر 2-3 دست خودرا از دست بدهد – بنابر این ؛ بـه عنوان مثال ؛ 2 تا 2.5 “واحد”» ودر نهایت دست خودرا در مقابل دیگری بازی نمیکند مخالفان خوشبختانه ؛ اگرچه برای ان دور نیز حق امتیاز پرداخت نمیکنند «بعدا بحث خواهیم شد».
اگر بازیکنی کارت هاي خودرا بـه ترتیب اشتباه قرار دهد «یا با مخلوط کردن قسمت هاي میانی و عقب با توجه بـه نقاط قوت دست ؛ یا اینکه دستان 5 کارته انها از ارزش 3 کارته انها بیشتر نباشد» و غیره» ؛ سپس ان بازیکن باید بـه هر بازیکن برابر با مبلغی بپردازد کـه گویی هر سه دست خودرا بـه همه ی بازیکنان دیگر از دست داده اسـت.
توجه داشته باشید کـه کسی کـه دست خودرا اشتباه تنظیم میکند ؛ وادار نیست بـه شخصی کـه قبلاً تسلیم شده بود بپردازد. بازیکنان باید از قبل تصمیم بگیرند کـه آیا بازیکن اشتباه تنظیم شده هنوز باید طبق معمول دست خودرا بازی کند و بر این اساس آن ها را بـه ثمر برساند.
یا دست او ضایع میشود و مجازات پرداخت 3 واحد بـه هر بازیکن برای دست تنظیم اشتباه کافی اسـت. .
برای توضیح بهتر قوانین ؛ بیایید بـه بخش زیر در مورد گیم پلی و نحوه بازی دستی پوکر چینی نگاهی بیندازیم.
“دلال” «کـه بعد از هر دست در جهت عقربه هاي ساعت از یک بازیکن بـه بازیکن دیگر میچرخد» بـه هر بازیکن 13 کارت میدهد کـه از بازیکن در سمت چپ او شروع میشود.
هر بازیکن کارتهای خودرا در سه دست پوکر کـه در بالا مشخص شد مرتب میکند: دو دست 5 کارته «”وسط” و “پشت”» کـه در ان سعی میکنند بالاترین دست پوکر را بسازند و یک دست پوکر 3 کارته «”جلو”» ؛ جایی کـه استریت و گرگرفتگی در مقابل دست گفته شده حساب نمیشوند.
“پشت” باید بالاترین رتبه دست از این سه باشد.
“جلو” ؛ حتی اگر 3 نوع باشد ؛ باید همان گونه در قسمت جلو قرار گیرد و باید خاطرجمعی حاصل کند کـه دستهای میانی و عقب از مقادیر بالاتر از 3 نوع یک نوع هستند. در غیر این صورت ؛ مجازات هایي «مطابق با نکات مربوط بـه “Mis-Set Hand” در قسمت فوقانی این مقاله» مجازات میشوند.
قرار دادن / قرار گرفتن در دسترس دستها : سپس بازیکنان سه دست خودرا بـه طور منظم روی میز قرار میدهند و بـه صورت رو بـه پایین قرار میگیرند ؛ یکی در مقابل دیگری. دست عقب باید کمد دستی آن ها باشد «محکم ترین دست ؛ 5 کارت» و بـه دنبال ان وسط جلوی ان و جلو «3 کارته» ؛ دورتر از بازیکن صف کشیده اند. «نمودار زیر را ببینید»
آیا شـما دست خودرا بازی میکنید؟ بازیکنان سپس بـه نوبه خود اعلام میکنند کـه آیا دست خودرا بازی میکنند ؛ با شروع بـه پخش در سمت چپ فروشنده. «این قسمت جایی اسـت کـه بازیکن درصورت “تسلیم” میشود ؛ همان طور کـه قبلا ذکر شد.»
پس از ان بازیکنان حق امتیاز خودرا بـه همان ترتیب اعلام میکنند . «اطلاعات بیشتر دراین مورد دربخش “امتیازدهی” اسـت.»
بازیکنان کارت هاي خودرا رو بـه بالا برمی گردانند و دست هاي جلو ؛ وسط و پشت خودرا در دسترس میز قرار میدهند.
امتیاز دهی : این قسمت جایی اسـت کـه دست هاي برنده مشخص میشود و واحدها / پولها رد و بدل میشوند / اعتبار میگیرند / هزینه میشوند.
دست بعدی : بعد از اینکه عقربه با اعطای همه ی امتیازات بـه اتمام رسید ؛ دکمه فروشنده یک نقطه را بـه سمت چپ حرکت میدهد ؛ کارتها بهم میخورند و دست بعدی شروع میشود.
همان طور کـه گفته شد ؛ دانستن رتبه بندی استاندارد دست پوکر بسیار مهم اسـت تا بتوانید دستان خودرا بـه طور مناسب از قویترین تا ضعیف ترین سازمان دهید.در این جا نموداری وجوددارد کـه بـه شـما یادآوری میکند رتبه بندی هاي مختلف دست در پوکر ؛ با نمونه هایي از هر کدام:
Royal Flush: 8-7-6-5-4 «همه ی لباس مشابه»
Straight Flush: 8-7-6-5-4 «همه ی لباس هاي مشابه»
4-از-نوع: A-4-4-4-4
خانه کامل «قایق»: AAAJJ «سه نفر از یکی ؛ دو نفر دیگر»
Flush: AJ-8-4-2 «همه ی لباس مشابه»
مستقیم: 8-7-6-5-4 «از انواع لباس ها»
3-of-a-kind «مجموعه / سفرها»: AK-5-5-5
دو جفت: AAJJ-2
یک جفت: AA-7-4-2
کارت بالا: AQ-9-6-3 «لباس هاي مختلف ؛ غیر متصل ؛ جفت نشده»
برای تکرار آنچه دربخش “قانون” ذکر شد ؛ یادآوری این نکته ضروری اسـت کـه اگر سه دست بازیکن همه ی راست یا فلاش باشد ؛ ان بازیکن بـه طور پیش فرض کل دست را میبرد!
بعلاوه ؛ باید در اینبخش ذکر شود کـه امکانات دستی برای 3 کارته چه میتواند باشد. براق کننده ها و استریت ها بـه حساب نمیآیند و کارت کافی برای ساختن دست هاي بسیار عالی ندارند.
بنابر این ؛ دست 3 کارته میتواند:
سه نوع
یک جفت «با یک ضربه گیر» ؛ یا
یک دست کارت بالا.
امتیاز پوکر چینی
برخلاف ساختارهای کور یا مورچه برای سایر بازی هاي پوکر ؛ پوکر چینی از واحدهای فراخوانی استفاده میکند ؛ کـه مقادیر پولی از پیش تعیین شده اي اسـت کـه بازیکنان در مورد استفاده قبل از شروع بازی توافق میکنند.
بنابر این ؛ از آنجا کـه مانند سایر بازی هاي پوکر نیازی بـه استفاده از تراشه هاي پوکر نیست ؛ میتوان با یک قلم و کاغذ ساده امتیازات را ثبت کرد ؛ بـه بازیکنان این امکان را میدهد کـه پس از هر دست ؛ هزینه اي پرداخت نکنند و فقط میتوانند با یک دیگر تسویه حساب کنند. پس از پایان جلسه آن ها
در مورد امتیازدهی و برد / باخت واحدها ؛ هر بازیکنی از هر بازیکنی کـه دستش را میزند یک واحد جمع میکند – و این فرایند برای جلو ؛ وسط و عقب بـه ترتیب جداگانه و بـه ترتیب چرخ میشود.
بـه عنوان مثال ؛ برای رتبه بندی * عقب * دست ترتیب زیر را فرض کنید. درکنار هر بازیکن تعداد واحدهایی کـه برای این دست یا برنده یا از دست داده اند وجوددارد ودر قسمت زیر توضیحاتی در مورد نحوه دستیابی بـه این اعداد آورده شده اسـت:
بازیکن 1 «بالاترین رتبه عقب»: + 3 واحد
پخش کننده 2: + 1 واحد
پخش کننده 3: – 1 واحد
بازیکن 4 «پایین ترین رتبه پشت دست چهار بازیکن»: – 3 واحد
اعطای امتیاز
بازیکن 1 از هر یک از بازیکنان واحد جمع میکند ؛ زیرا دست عقب انها هر یک از عقب بازیکنان دیگر را میزند «در مجموع 3 واحد» .
بازیکن 2 بخاطر باخت بـه بازیکن 1 ؛ یک واحد میدهد اما برای ضرب و شتم دستان آن ها بازیکنان 3 و 4 را جمع میکند «بـه طور کلی 1+ واحد» .
بازیکن 3 بـه ازای باخت بـه بازیکنان 1 و 2 هر کدام یک واحد میدهد اما برای پیروزی در برابر او یک واحد از بازیکن 4 جمع میکند «در مجموع -1 واحد» .
بازیکن 4 هر کدام یک بازیکن بـه بازیکنان 1 ؛ 2 و 3 میدهد زیرا کـه دست عقب خودرا بـه هر سه بازیکن دیگر از دست داد «در مجموع 3 واحد» .پس از انجام اینکار برای عقب ؛ روند امتیازدهی بـه طور جداگانه برای دستان میانی و جلو نیز تکرار میشود.
همچنین اگر یک بازیکن دریک دور از بازی گوناگون ترکیب مختلفی از چند دست «جلو ؛ وسط یا عقب» را بدست آورد ؛ میتوان برای واحدهای اضافی “پاداش” نیز امتیاز گرفت:در برخی نسخه هاي بازی ؛ بازیکنان درصورت بردن 2 از 3 دست ؛ از هر بازیکن یک واحد اضافی دریافت میکنند.
در نسخه هاي دیگر ؛ این واحد جایزه فقط در صورتی اعطا میشود کـه بازیکن هر 3 دست خودرا برنده شود.دو روش بازی استاندارد وجوددارد کـه بـه این واحدهای “جایزه” اعطا میکنند. قبل از بازی مطمئن شوید کـه تصمیم میگیرید و درباره اینکه میخواهید از کدام یک استفاده کنید «درصورت وجود» توافق کنید:
روش 1-6: اگر «و فقط درصورت» بازیکن هر سه دست را برنده شود ؛ 3 واحد جایزه از یک دیگر بـه ان بازیکن برنده داده میشود. با این حال ؛ اگر یک بازیکن فقط 2 دست از 3 دست را بدست آورد ؛ هیچ امتیاز جایزه اي تعلق نمیگیرد.
روش 2-4: اگر یک بازیکن اکثریت دستها را بدست آورد «یا 2 یا 3 مورد از انها» ؛ 1 واحد جایزه “برنده کلی” وجوددارد کـه توسط این بازیکن از هر یک از بازیکنان دیگر جمع میشود.
بـه خصوص با چندین بازیکن ؛ سادهترین راه برای حفظ امتیاز ؛ ردیابی امتیازات همه ی بین بازیکنان جداگانه اسـت. شروع ضبط برد / باخت رابا پخش کننده در سمت چپ فروشنده آغاز کنید.
دست هاي وی را جداگانه با هر یک از بازیکنان سمت چپ او مقایسه کنید. سپس با بازیکن در سمت چپ او ادامه دهید. دستان خودرا با بازیکنان باقیمانده کـه قبلاً بلند نشده اند مقایسه کنید ؛ در پایان با گرفتن آخرین امتیاز بین فروشنده و بازیکن 3 در سمت چپ «یا بلافاصله راست» ؛ با فرض وجود 4 بازیکن.یک دفتر مشترک برای صفحه امتیاز یک بازیکن ممکن اسـت چیزی در امتداد این باشد:
با تنظیم ورق هاي نمره و تنظیم این موارد ؛ بازیکنان میتوانند آسان تر در مورد روند کار خود در طول بازی «دیدن بالا یا پایین بودن» اطلاعات داشته باشند ؛ و همچنین بـه صورت جداگانه و با آرامش بیشتر با هر بازیکن حل و فصل میشوند.
لازم بـه ذکر اسـت کـه چگونه دراین قالب پوکر میتوانید دست دوم را داشته باشید و بازهم مقداری پول بدست آورید زیرا دست شـما هنوز از برخی دیگر از بازیکنان جلوتر اسـت. این تنظیم متفاوت از سایر اشکال بازی هاي پوکر دست بالا اسـت کـه هر دست فقط یک برنده دارد «یا بـه بازیکن جایزه میدهد» «بـه غیر از مورد تقسیم گلدان».
همانگونه کـه هر دست مستقیم و جداگانه با بازیکن خاص دیگری مقایسه میشود ؛ میتوانید مقادیر مختلفی از واحدها داشته باشید کـه مستقیماً بین بازیکنان منتخب اعطا میشوند ؛ بدون اینکه بازیکنان دیگر تحت تأثیر قرار بگیرند. بـه عنوان مثال ؛ یک “واحد” بین دو بازیکن خاص میتواند 50 دلار ارزش داشته باشد ؛ در حالی کـه هر واحد دیگری کـه دراین بازی اهدا میشود فقط 10 دلار اسـت. این جنبه قسمت منحصر بـه فرد دیگری از گیم پلی در مقایسه با سایر اشکال سنتی پوکر اسـت.
در پنجمین گلوله از قسمت “Gameplay” متوجه حق امتیاز خواهید شد . این پاداش هایي اسـت کـه بـه بازیکنان تعلق میگیرد اگر دارایی ویژه اي داشته باشند.
در حالی کـه میتوان تعداد دقیق واحدهای مربوط بـه هر حق امتیاز را تغییر داد و یا باید دقیقاً قبل از ان تصمیم گیری شود «از نمودارهای زیر بـه عنوان پایه استفاده کنید تا از ان استفاده کنید» ؛ دو نوع حق امتیاز وجوددارد کـه ممکن اسـت در بازی پوکر چینی اعطا شود :
حق امتیازهای رتبه بندی دستی «جایی کـه حق امتیاز تعیین شده ؛ مقادیر از پیش تعیین شده براساس رتبه بندی انتخاب شده دست و جایی کـه ان دست در ان قرار دارد – جلو ؛ وسط یا عقب» اعطا میشود.
Naturals «کـه نوع خاصی از حق امتیاز اعطا شده اسـت و براساس هر 13 کارت دریک دسته خاص “دست ویژه” انتخاب میشود – زیر را ببینید». لازم بـه ذکر اسـت کـه موارد طبیعی قبل از تسلیم شدن هر شخصی تعلق میگیرد و همچنین بازیکن با آن ها بازی نخواهد کرد. بـه انها فقط امتیازات پاداش مربوطه تعلق میگیرد. درصورت تمایل ؛ بازی میتواند برای دستی بین بازیکنان باقیمانده ادامه یابد.
دست – 3 واحد
شش جفت – 3 واحد
سه راست – 3 واحد
سه فلش – 3 واحد
کارت هاي برادوی * – 3 واحد
اژدها «13 کارت مختلف» ؛ آس از طریق سلطان – 13 واحد
بعضی اوقات بـه هر بازیکنی کـه دستی واجد شرایط را داشته باشد حق امتیاز اعطا میشود. در سایر مواقع ؛ حق امتیاز فقط بـه بازیکنی تعلق میگیرد کـه حق امتیاز بهتری را در ان دست خاص داشته باشد.
بـه عنوان مثال ؛ اگر یک بازیکن در دستان خود یک برافروختگی مستقیم داشته باشد و یک بازیکن دیگر نیز در عقب خود یک رویال قرمز داشته باشد ؛ حق امتیاز پس از ان فقط بـه بازیکنی تعلق میگیرد کـه دارای فلاش رویال باشد.
دو پوسته اصلی در بازی پوکر چینی وجوددارد و پوکر چینی روباز و بازی بنام آناناس . هر دوی انها حتی عنصری افسانه اي را بـه نام “Fantasy Land” در بازی گنجانده اند! اگرچه حتی بعد از این نوع اصلی ؛ هنوز چند مورد دیگر از تغییرات کمتر بازی برای این فرم در پوکر وجوددارد.در اینبخش ؛ هدف از ارائه توضیحات بیشتر در مورد این پیچش هاي مختلف اسـت:
در پوکر Open-Face Chinese ؛ مفهوم کلی بازی یکسان اسـت ؛ اما اینکه چگونه کارت هاي بازیکن در نهایت در سه دست مختلف بازی میشود ؛ کاملاً متفاوت اسـت! در این جا ؛ بازیکنان فقط با 5 کارت از 13 کارت نهایی خود شروع میکنند و «ابتدا با بازیکن در سمت چپ فروشنده» این 5 کارت را بـه صورت رو بـه بالا قرار میدهند تا سه دست متفاوت خودرا تشکیل دهند. توجه داشته باشید کـه بـه محض اینکه این کارت ها «و کارت هاي بعدی نیز» بـه همین ترتیب در ردیف خود قرار بگیرند ؛ نمیتوانند جابهجا شوند!
بعد از این دور ابتدایی ؛ بازیکنان هر کدام یکبار یک کارت دیگر میکشند و سپس ان را بـه یکی از دستهای روی صورت خود روی میز می افزایند. این روند ادامه مییابد تا زمانی کـه یک بازیکن هر 13 کارت را در دست خود دریافت کند و بازی کند.
حتی اگر آن ها بلافاصله 13 کارت نهایی خودرا نمیدانند ؛ اگر مرتبه سه دست خودرا بـه درستی رتبه بندی نکنند ؛ بازیکنان هنوز هم خطا میکنند «یا اشتباه تنظیم میکنند» ؛ و تمام پاداش ها / حق امتیازاتی را کـه بـه انها تعلق میگیرد ؛ از دست میدهند. «این سناریو در Open-Face بیشتر از پوکر کلاسیک چینی اسـت.» طبق معمولً در Open-Face پذیرفته میشود .
کـه اگر خطا کنید ؛ باید بـه هر رقیب کـه خطا هم نمیکند شش واحد بپردازید. علاوه بر این ؛ تسلیم شدن در برابر هر حریفی کـه تسلیم نشود ؛ دو واحد از شـما سلب میشود. با این حال ؛ طبق معمول ؛ این ها واحدهایی هستند کـه در نهایت میتوانند قبل از گیم پلی تغییر داده شوند / درباره آن ها تصمیم گیری شود.
در مورد امتیاز دهی ؛ این اتفاق درست مانند پوکر معمولی چینی رخ میدهد ؛ در حالی کـه بازیکنان برای هر دست خود کـه از ان خود میکنند ؛ یک واحد از رقیب «هاي» خود بـه دست می آورند. از روش 1-6 بـه طور کلی در Open-Face استفاده میشود ؛ بـه این معنی کـه تنها درصورت جارو کشیدن و برنده شدن هر سه دست ؛ هر بازیکن 3 واحد اضافی بـه عنوان جایزه بـه شـما میدهد.
حق امتیازات در پوکر چینی کمی متفاوت اسـت زیرا شخص تمام دست آن ها را از ابتدا نمیداند. بنابر این ؛ احتمال دستیابی بـه یکی از حق امتیازات «بـه خصوص حق امتیازات دستی» بسیار کمتر اسـت ؛ بـه این معنی کـه جوایز این پاداش ها باید بسیار بیشتر از پوکر معمولی چینی باشد.
نمودار زیر یک مبنای توصیه شده برای واحدهای مبالغی برای حق امتیاز در Open-Face اسـت. بازهم ؛ طبق هر بازیکن کـه قبلا توافق کرده باشد ؛ تعداد دقیق واحدها میتواند تغییر کند:
از آنجایی کـه حق امتیاز را نمیتوان قبل از اتمام تنظیم / قرار دادن دست اعلام کرد «زیرا هنوز کارتها کشیده نشده اند» ؛ امتیازات در هنگام امتیاز دهی هر دست ارزیابی و افزایش مییابد.
این افزودنی بـه بازی در Open-Face اختیاری اسـت «اما طبق معمولً مورد استفاده قرار میگیرد» بـه موجب ان اگر بازیکنان یک جفت کوئینز یا بهتر از ان را در دست جلو خود بدون خطا بزنند ؛ وارد Fantasy Land میشوند. پس از حضور در این جا ؛ آن ها یک امتیاز بزرگ برای دست بعدی دریافت میکنند.
در حالی کـه 13 کارت را برای یکبار در اختیار شـما قرار میدهند ؛ آن ها را در دسترس جدول قرار میدهند ؛ فقط یکبار تنظیمات توسط بازیکنان دیگر انجام میشود. برای اقامت در Fantasy Land برای دست بعدی ؛ بازیکنان باید یکی از موارد زیر را انجام دهند:
سفرها در دست جلوی آن ها.
یک خانه کامل «یا بهتر» در وسط انها. یا
چهار «یا بهتر» در پشت دست خود.
این نوع کاملاً شبیه پوکر چینی Open-Faced چینی اسـت ؛ اما پس از قرار دادن 5 کارت اولیه ؛ معامله بـه روش دیگری انجام میشود. بـه جای دریافت و قرار دادن یک کارت در یکبار پس از این 5 کارت اول ؛ بازیکنان پس از ان در هر نوبت 3 کارت دریافت میکنند و باید 2 کارت را در دستان خود بگذارند و کارت دیگر را رو بـه پایین دور کنند . «توجه داشته باشید کـه ؛ چون بازیکنان دیگر این کارت دور انداخته شده را مشاهده نخواهند کرد ؛ دور انداختن کارت «ها» اي کـه میدانید رقیب شـما بـه دنبال ان اسـت ؛ بسیار سودآور خواهد بود!»
بـه دلیل نحوه کار طراحی با گیم پلی ؛ دراین نوع فقط 5 چرخش بین بازیکنان وجوددارد «سرعت بخشیدن بـه گیم پلی». همچنین ؛ فقط حداکثر 3 بازیکن در کل ؛ کـه میتوانند بازی کنند ؛ بـه دلیل کارتهایی کـه توده دور انداختن را تشکیل میدهد. طبق معمول ؛ قوانین و الزامات پوکر چهره باز چینی ؛ Fantasy Land ثابت اسـت. با این حال ؛ در Fantasy Land Pineapple ؛ بازیکنان 14 کارت را دریافت میکنند و یکی از آن ها را در تنظیم و ترتیب دست نهایی خود رو بـه رو می ریزند.
دراین نوع ؛ وسط دست بـه صورت 2-7 دست پایین بازی میشود.
این قالب پیچشی سر بـه سر «2 نفره» در نسخه کلاسیک پوکر چینی اسـت. در این جا ؛ بـه هر بازیکن 2 دست 13 کارت داده میشود و هر دست با یکیدیگر از جدول رو در رو میشود.
لازم بـه ذکر اسـت کـه بازیکنان نمیتوانند بین دو دست خود کـه در ابتدا 13 کارت بـه انها داده شده کارت رد و بدل کنند! در نهایت ؛ این نوع بـه افزایش کمی سرعت گیم پلی کمک میکند ؛ بـه بازیکنان این امکان را میدهد تا در مدت زمان کوتاهتری دست هاي بیشتری را بازی کنند «بدون اینکه لازم باشد بین هر دست تک نفره بـه هم بزنید و دوباره معامله کنید».
در این جا ؛ چرخ مستقیم A-2-3-4-5 بعد از AKQJT بـه عنوان بهترین بعدی درنظر گرفته میشود.
بنابر این ؛ از نظر رتبه بندی استریت ها ؛ چیزی شبیه بـه این خواهد بود:
AKQJT
A-2-3-4-5
KQJT-9
و غیره.
نکات و استراتژی پوکر چینی
بـه خصوص در نسخه هاي کلاسیک از پوکر چینی، رسوب «یا “اشتباه تنظیم” همانگونه کـه قبلا ان را قرار داده» اشتباه احمقانه اي اسـت کـه میتواند بـه شـما هزینه یک از دست داده و اضافه کردن زمان بزرگ اسـت. کارت هاي خودرا در مکان هاي مناسب قرار دهید و مطمئن باشید کـه این مسئله را بهم نزنید!
درصورت باز دیدن کارتهای دیگر میتواند بـه شـما کمک کند کارتهایی را کـه در عرشه باقیمانده اند تعیین کنید و احتمال اینکه کارت خاصی را بدست آورید وجوددارد. کـه شـما باید دست خودرا بسازید بـه ان کارتهای برداشته شده توجه کنید تا بتوانید بهتر نتیجه و شانس خودرا بر این اساس ارزیابی کنید.
عقب همان گونه 33٪ از کل امتیازاتی را کـه قرار اسـت در هر دور بدست آورید «پیروز یا باخت» تشکیل میدهد. بنابر این ؛ فقط سعی نکنید کـه دست هاي محکم در پشت و وسط قرار دهید ؛ و بی جهت از کوچکترین دست این سه دست کشید. اگر همان گونه بر این نکته تمرکز کنید.
کـه چگونه میتوانید کارت هاي خودرا بـه بهترین شکل در همه ی جا مرتب کنید ؛ از جمله دست جلوی خود ؛ همان گونه اهمیت زیادی دارد و میتواند بـه شـما کمک کند جلسات باخت خودرا بـه جلسات برنده تغییر دهید.
بـه دلیل واریانس و نوسانات مرتبط با پوکر چینی ؛ سهام کمتری را از انچه تصور میکنید * بازی کنید ؛ بازی کنید. مخصوصاً هنگام ارزیابی امکانات حق امتیاز. تصور کنید اگر کسی ان خیط و پیت کردن سلطنتی را خراب کند و چه مقدار از پول شـما میتواند باشد ؛ صرف نظر از اینکه چقدر خوب یا درخشان بازی میکنید.
یا دستان خودرا از دور بـه دور می چینید! بله ؛ همین مسئله در سمت تلنگر نیز میتواند صادق باشد ؛ اما حتی با این اوصاف ؛ فقط توجه داشته باشید: پوکر چینی یک بازی با تنوع بالا اسـت و نباید با سهام بیش از حد بالا و / یا پول کـه میتوانید بازی کنید ” توانایی از دست دادن ندارید.
این نکته بیشتر برای Open-Face و Pineapple کاربرد دارد ؛ زیرا کارتهای رقیب خودرا مشاهده میکنید و همچنین چندین دور طراحی و تنظیم / قرار دادن وجوددارد. درصورت مشاهده هر رقیب ریسک دوست ؛ بـه عنوان یک نمونه بارز از انچه میتوانید در تصمیم گیری برای تعیین دست خود نقش داشته باشید. بازیکنی کـه همیشه در تلاش اسـت تا ان دست را بسازد.
کـه بعید اسـت بعید باشد ؛ بلکه احتمالاً خودتان بازی را انجام دهید! بـه دنبال هیچ چیز بیش از حد بلند پروازانه اي در دستان خود نباشید ؛ و اجازه دهید رقیب خودرا با خطا زدن و یا هرگز نتواند دستان محکم و قوی خودرا فراموشی بسوزاند زیرا انها همیشه برای دست هاي غیرمعقول در سطح بالایی شلیک میکنند.
اگرچه مطمئناً بـه محبوبیت Hold’em یا Omaha محبوب نیست ؛ اما پوکر چینی هنوز طرفداران اختصاصی خودرا دارد. این را میتوان در سایت هاي خاص بـه صورت آنلاین بازی کرد ؛ بـه طور معمول بین 3-4 بازیکن پخش میشود.
بـه عنوان یک ابزار تمرینی ؛ میتوانید از یک وبسایت رایگان بـه نام Primedope استفاده کنید ؛ جایی کـه میتوانید 13 کارت بـه شـما بدهند ؛ انها را خودتان مرتب کنید و سپس تجزیه و تحلیل روش هاي بهینه اي کـه ممکن اسـت برای سازماندهی کارت هاي خود انتخاب کرده باشید بـه شـما نشان داده شود.