پوکر چینی با چهره باز کـه طبق معمولً OFC نامیده می شود، نوعی پوکر چینی اسـت. بیاموزید کـه چگونه این ورودی محبوب اخیر را در دنیای پوکر آنلاین بازی کنید!باز صورت چینی پوکر ؛ طبق معمول بـه عنوان OFC اشاره شده اسـت، یک نوع از پوکر چینی اسـت.
آن قدر محبوب اسـت کـه OFC تا حد زیادی از پوکر چینی معمولی “چهره بسته” بـه عنوان بازی ترجیحی پیشی گرفته اسـت. این سناریو شبیه بـه نحوه تکامل No-Limit Hold’em از Limit Hold’em و تا حد زیادی جای گزین ان اسـت.
اما برخلاف هولدم ؛ پوکر چینی روباز از دور شرط بندی استفاده نمیکند. تنها شباهتی کـه بـه هولدم و سایر بازیهاي پوکر دارد این اسـت کـه از رتبهبندی استاندارد دست پوکر استفاده میکند.
با این حال، این بازی بسیار سرگرم کننده و مورد علاقه بازیکنان اسـت. بـه خواندن ادامه دهید تا همه ی چیزهایی را کـه باید در مورد پوکر چینی بدون چهره بدانید.
نحوه بازی پوکر چینی روباز
قوانین پوکر چینی روباز
رتبه بندی و امتیازات دست پوکر چینی با چهره باز
سرزمین عجائب
استراتژیهاي پوکر چینی روباز
سوالات متداول «سؤالات متداول»
نحوه بازی پوکر چینی روباز
OFC را میتوان با دو، سه یا چهار بازیکن بازی کرد.
یک دکمه فروشنده در جهت عقربه هاي ساعت دور میز میچرخد.بـه هر بازیکن در بازی در ابتدا پنج کارت داده می شود.انها این کارتها را رو بـه بالا تنظیم می کنند «از این رو نام «روی باز»».کارت ها بین سه دست مختلف تقسیم می شوند – یک ردیف بالای سه کارتی ؛ یک ردیف وسط پنج کارتی و یک ردیف پایین پنج کارتی .
پس از قرار دادن کارت، نمیتوان ان را جابهجا کرد. بعد از این کـه بازیکنی دستش را گذاشت، بازیکن بعدی هم همین کار را می کند. از آنجا، هر بازیکن یک نوبت می گیرد. آن ها هر بار یک کارت دریافت می کنند و سپس ان کارت را دریک ردیف بـه انتخاب خود قرار میدهند.
این فرآیند هشت بار برای هر بازیکن انجام می شود تا زمانی کـه همه ی یک دست 13 کارتی داشته باشند.در پوکر باز چینی نه شرط بندی و نه افزایش وجوددارد . در عوض، بازیکنان برای کسب امتیاز باهم رقابت می کنند کـه پس از تنظیم همه ی دستها بـه انها تعلق میگیرد.
هنگامی کـه همه ی دستها تنظیم شدند، هر بازیکن دست خودرا با رقابت مقایسه می کند.هر شخصی کـه دست جلو/ بالا بهتری داشته باشد، ان ردیف را برای یک امتیاز برنده می شود.
ردیف عقب/ پایین سه امتیاز ارزش دارد.اگر بازیکنی هر سه را برد، “اسکوپ” می کند و یک جایزه سه امتیازی بـه آن ها تعلق می گیرد.همچنین، بازیکنان می توانند برای دستهاي قوی، جوایز «آکا سلطنتی» دریافت کنند.
درست مانند پوکر چینی معمولی، دست پشتی/پایینی باید قویتر از دست میانی باشد. و بـه نوبه خود، وسط باید قویتر از دست جلو/بالا باشد.
استریت و فلاش در دست جلو/بالا حساب نمی شود.فقط کارت هاي بالا، جفت ها و سه تایی مرتبط هستند.اگر دستها بـه درستی یک دیگر را شکست ندهند، بازیکن خطا می کند «آکا ست هاي اشتباه می کند».
اگر بازیکنی خطا کند، دستش از بین می رود. انها بـه طور خودکار حداقل شش امتیاز را از دست خواهند داد «احتمالاً بیشتر بسته بـه حق امتیاز». اگر همه ی بازیکنان خطا کنند، هیچ امتیازی در ان دست کسب نمیشود یا از دست نمیرود.
هدف این اسـت کـه در هر ردیف نسبت بـه رقیب خود بهترین دست را داشته باشید. برای هر ردیفی کـه برنده میشوید، از هر رقیب امتیاز کسب میکنید.
همان طور کـه قبلا ذکر شد، پوکر چینی باز از رتبه بندی استاندارد دست پوکر استفاده می کند.با توجه بـه خطوط مستقیم و فلاش در بالای صفحه امکانپذیر نیست، بهترین دست ممکن سه آس اسـت . در وسط و پایین / پشت، تمام دست هاي پنج کارتی در حال بازی هستند.
اگر بازیکنی در هر ردیف دست بـه اندازه کافی قوی کند، واجد شرایط دریافت امتیاز جایزه اسـت .
حداقل دستی کـه برای کسب جایزه در بالای صفحه وجوددارد، یک جفت شش تا اسـت کـه ارزش یک امتیاز یک امتیاز را دارد. هفت ها دو امتیاز جایزه دارند، هشت ها سه، نه ها چهار. این رده بندی تا یک جفت آس کـه نه امتیاز ارزش دارند ادامه دارد . علاوه بر این، سفر های بالا ارزش پاداش سنگینی دارند. تریپ دوها در 10 امتیاز، تریپ سه امتیاز 11 و غیره. تریپ آس ها 22 امتیاز جایزه دارند .
جوایز میانی – حداقل دستی کـه برای کسب جایزه در وسط میباشد، سه شماره اسـت کـه ارزش دو امتیاز دارد. مستقیم بـه ارزش چهار اسـت، خیط و پیت کردن هشت، یک خانه کامل 12؛ F ما از یک نوع 20 و یک راست تراز 30. سلطنتی خیط و پیت قفسه تا 50 امتیاز جایزه «بزرگ ترین جایزه ممکن اسـت».
جوایز پشتی/پایینی – حداقل دست برای کسب جایزه در پشت/پایین، یک استریت اسـت کـه دو امتیاز ارزش دارد. یک فلاش چهار، یک خانه کامل شش، یک چهارتا از یک نوع 10؛ یک فلاش مستقیم 15 و یک فلاش رویال 25 امتیاز جایزه اسـت .
اگر دو بازیکن با یک پاداش بـه اتمام برسند، یک دیگر را لغو می کنند.برای مثال، میگویند بازیکن A یک خانه کامل Kings-over-Sevens در پشت دارد. بازیکن B یک خانه کامل Tens-over-Nines دارد. هردو بازیکن شش امتیاز دریافت می کنند.
اما، با توجه بـه این کـه بازیکن A قایق بزرگ تر را دارد، آن ها ردیف پایین را برای سه امتیاز میبرند.بنابر این، آن ها 3 امتیاز + پاداش 6 امتیازی برای 9 امتیاز دریافت می کنند .بازیکن B همچنین پاداش 6 امتیازی را دریافت می کند، بـه این معنی کـه آنهایی کـه اساساً یک دیگر را صرف یک نوسان سه امتیازی می کنند.
هر زمان کـه بازیکنی یک جفت ملکه یا بهتر از ان را بدون خطا در اوج بسازد ؛ بـه جایی می رود کـه «فانتزی لند» نامیده میشود . این دست دارای امتیاز ویژه اي اسـت کـه بدون موقعیت حرکت دکمه انجام می شود.
هنگامی کـه یک بازیکن وارد “فانتزی لند” می شود، همه ی 13 کارت را یکجا دریافت می کند. آن ها انها را مخفیانه می گذارند در حالی کـه سایر بازیکنان طبق معمول دست خودرا بازی می کنند.
هنگامی کـه همه ی دستها تنظیم شدند، بازیکن «بازیکنان» در Fantasyland کارتهاي خودرا میچرخانند. بیش از یک بازیکن می توانند وارد Fantasyland شوند تا زمانی کـه هر دست شرایط لازم را داشته باشد.
حضور در Fantasyland مکان مناسبی اسـت کـه بـه طور کلی بـه امتیازات بزرگی منجر می شود. از این مزیت دیدن همه ی کارتهاي خود دریک نوبت بـهجای هر نوبت فقط یک کارت برخوردار خواهید بود . میتوانید دست خودرا بـه گونه اي تنظیم کنید کـه پتانسیل ان را بـه حداکثر برسانید. تا زمانی کـه توجه داشته باشید، خطا کردن نیز غیرممکن اسـت .
زمانی کـه بـه Fantasyland رسیدید، باید سعی کنید در آنجا بمانید. میتوانید اینکار رابا ساخت هر یک از دست هاي زیر بدون رسوب انجام دهید:
هر سه از یک نوع را تا بالا
یک خانه کامل یا بالاتر در وسط
چهار نوع یا بالاتر در پشت/پایین
بودن یا ماندن در Fantasyland ادامه دست قبلی محسوب می شود. دکمه حرکت نمیکند. سایر بازیکنان در زمانی کـه حریفشان در Fantasyland اسـت، یا مایوس می شوند یا از ترک منع می شوند. «این آداب بسیار ضعیف اسـت.»شـما میتوانید تا زمانی کـه دستان بزرگ شـما اجازه میدهد در Fantasyland بمانید!
اساس هر استراتژی OFC، خطا نکردن اسـت. اگر اینکار را انجام دهید، بـه طور خودکار ضرر میکنید. بازی کردن با یک استراتژی صرفاً تلاش برای خطا نکردن، شـما را در OFC خیلی دور نمیکند. با توجه ارزیابی خطرات لازم اسـت اگر شـما امیدواریم کـه بـه ضرب و شتم رقیب خودرا.
بگویید کـه یک دست بـه گونه اي بازی می کند کـه شـما خطا نمیکنید اما بعید اسـت کـه رقیب خودرا در هر ردیفی شکست دهید. ممکن اسـت بخواهید ریسک کنید ؛ زیرا از دست دادن هر سه ردیف و اسکوپ گرفتن مانند خطا کردن اسـت. «شـما بـه همان تعداد امتیاز از دست خواهید داد.»
بـه عنوان مثال، فرض کنید رقیب شـما یک جفت شاه در بالا، دو جفت در وسط و یک فلش در عقب را نشان میدهد.انها در حال حاضر بـه سرزمین فانتزی میروند تا زمانی کـه خطا نکنند.شـما یک آس در بالا دارید، یک جفت نه در وسط با دو کارت کوچک دیگر.در پشت، یک جک جک با یک شاه و یک ملکه نگه دارید .در نوبت بعدی، یک آس رسم میکنید. چه کاری باید انجام دهید؟
اگر برای ست بازی نمی کردید، ان را در بالا بازی نمی کردید زیرا آس را جفت می کردید. این حرکت باعث می شود دست بهتری نسبت بـه ردیف هاي میانی و بالایی داشته باشید.شـما در مسیر سریع فول کردن هستید .دراین مثال، رقیب شـما در حال حاضر یک دست قوی دارد، بنابر این، بـه اصطلاح، در این جا یک نقطه برای شلیک بـه ماه وجوددارد.
برای این کـه بـه خود شانس برنده شدن بدهید، باید آس را در بالای صفحه قرار دهید. امیدوارید دو قرعه کشی بعدی کارت هایي بـه شـما بدهد کـه میانه و پایین را التیام می بخشد، شاید بـه دو جفت یا سفر .
انها می گویند شـما باید بدانید زمانی کـه بـه هولدم «روباز» و زمانی کـه بـه fold’em . اما، در OFC، باید بدانید چه زمانی محافظه کارانه بازی کنید و بدانید چه زمانی باید ان را انجام دهید .
همچنین، همانگونه کـه در بالا ذکر شد، Fantasyland مکان مناسبی اسـت. این جایی اسـت کـه شـما بیشتر از دست هاي بزرگ خود استفاده خواهید کرد. بـه این ترتیب، شـما باید همیشه در تلاش برای رسیدن بـه آنجا باشید.
مهم این اسـت کـه یادگیری برای تعیین زمانی کـه شـما یک شات خوب از گرفتن وجوددارد و بازی کردن با دست خود درآمده اسـت.
برای مثال، اگر A♦A♠K♥K♣Q♦ بـه شـما داده شود، منطقی اسـت کـه دو آس را در ردیف عقب/پایین قرار دهید. این ها اگر پادشاهان را در وسط قرار دهید انها را میزنند، کـه بـه نوبه خود اگر بانوی دیگری را بگیرید، ملکه ها را از بالا میزند.
ان نمایش شـما رابا کمی ریسک وارد سرزمین خیال می کند.البته، اکثر دستها چندان راحت نیستند و هنگام بازی برای Fantasyland ریسک بیشتری را بـه همراه خواهند داشت.
A: در OFC، بازیکنان هر بار یک کارت را پس از ست پنج کارت اولیه خود دریافت کرده و قرار میدهند. در نوع آناناس ؛ بازیکنان در هر دور سه کارت دریافت می کنند کـه دو کارت را میگذارند و یکی را دور می اندازند.
ج: جیسون مرسیه، شان دیب، فیل هلموت ؛ و گاس هانسن عده اي از حرفه اي هاي مشهور پوکر هستند کـه در بین بهترین بازیکنان OFC بـه حساب میآیند.
پاسخ: بازی بـه سال 2012 برمی گردد، زمانی کـه در فنلاند بـه شهرت رسید . «به رغم نامش، چین کشور مبدأ ان نیست.» از آنجا، بازی در مجلات و انجمن ها قرار گرفت، سپس افراد حرفه اي، مانند Jason Mercier، ان را انتخاب کردند و نوردهی ان را افزایش دادند.
پاسخ: خیر. چهار دستبند طلای WSOP در پوکر معمولی چینی در اواسط دهه 1990 اهدا شده اسـت. اما هرگز یک نوع OFC وجود نداشته اسـت.
پاسخ: کارتهایي کـه در همه ی دستها نشان داده میشوند میتوانند برای شـما یا رقیب «ها» مسدودکننده باشند. بـه عنوان مثال، بگویید کـه بـه دنبال تکمیل قرعه کشی قلب هستید . رقیب شـما چهار قلب را نشان میدهد. انها مانع خروج شـما می شوند و بنابر این شانس شـما را کاهش میدهند .
پوکر چینی روباز «OFC» یکی از محبوب ترین بازی ها در دنیای پوکر اسـت. این بازی بـه ویژه زمانی کـه فقط 2-4 بازیکن در معرض هستند، بهترین بازی اسـت.
مهارت در تنظیم دست و دانستن محل قرار دادن کارت هاي بعدی وجوددارد. بـه غیر از ان؛ نیازی نیست بدانید چه زمانی باید بلند کنید، بلوف کنید یا فولد کنید. هیچ کدام از این ها در OFC وجود ندارد.مانند در تعداد زیادی از رویداد های ورزشی، نمره امتیاز در OFC، و شـما بازی را از برنده شدن!