قوانین بازی آه جهنم ساده اسـت ترفند برداری بازی با ورق، مانند بـه طور منظم و یا قلمه دو بازیکن کـه از ارائه بـه عنوان بازی استراتژیک آنجا کـه هر بازی محبوب هیئت مدیره. بازی Wizard کـه توسط US Games منتشر شده اسـت بر اساس Oh Hell ساخته شده اسـت. گاهی از این بازی با عنوان Oh Pshaw یا Blackout یاد میشود.
این بازی ؛ کـه در ان بازیکنان سعی میکنند تعداد دقیق ترفندهایی را کـه برنده خواهند شد ؛ پیشبینی کنند ؛ برای نخستین بار در دهه 1930 در لندن و نیویورک ظاهر شد و از ان پس در تعداد زیادی از نقاط جهان محبوبیت زیادی پیدا کرد. نام اصلی ان قوانین بازی آه جهنم! آشکارا عده اي از مردم را آزرده خاطر کرده اسـت ودر کتابهای زیادی بـه او فاشاو تعظیم کرده اسـت! یا اوه خوب! ؛ در حالی کـه دیگران جای گزین هاي قویتری مانند Oh Shit را ترجیح داده اند.
برخی ان را Blob یا Blackout مینامند، شاید بـه دلیل تمرین ضبط پیشنهاد بازیکن در صفحه امتیاز و سپس حذف ان با یک حباب سیاه در صورتی کـه بازیکن نتواند تعداد کلاهبرداری هاي پیشبینی شده را انجام دهد. بـه طور سنتی اندازه دست بازیکنان در هر معامله یک یا دو برابر افزایش یا کاهش مییابد ؛ و این باعث ایجاد نام هاي آسانسور « l’Ascenseur در فرانسه» ؛ بالا و پایین رودخانه «در استرالیا و نیوزلند» و 10 عملیات دیگر شده اسـت.
neer در هلند در بریتانیا ان اسـت کـه اغلب بـه عنوان شناخته شده قرارداد بی صدا و یا بـه عنوان نامزدی بی صدا ؛ یک نام اسـت کـه گاهی اوقات بـه اشاره بازی هاي مختلف . نامهای دیگر شامل Bust «در استرالیا و نیوزلند» ،بوئرنبریج «در هلند» و پل کشور آلمان «در هنگ کنگ». در هند این بازی «در گوجوراتی » کاچفول نامیده میشود ؛ کـه برای دوچرخه سواری از طریق لباس هاي برنده یک یادآور اسـت: Ka ri «بیل» ؛ Chu kat «الماس» ؛ F alli «باشگاه» ؛ L al «قلب» ودر پاکستان 765 اسـت .
از 3 تا 7 نفر میتوانند بازی کنند. بهترین بازی زمانی اسـت کـه با 4 تا 6 بازی شود.از یک کارت استاندارد 52 کارت استفاده میشود. کارتهای موجود در هر درجه کت و شلوار «از بالا بـه پایین» AKQJ 10 9 8 7 6 5 4 3 2 2 .
بازی متشکل از یکسری از دست . دست اول با 7 تا 10 کارت بـه هر بازیکن بسته بـه تعداد بازیکنان بازی میشود:
3 تا 5 بازیکن ؛ هر کدام 10 کارت ؛
6 بازیکن ؛ هر کدام 8 کارت ؛
7 بازیکن ؛ هر کدام 7 کارت
«بـه دلیل محدودیت 52 کارت موجود». هر دست پیاپی با یک کارت کمتر بازی میشود ؛ فقط یک کارت هر کدام ؛ سپس یک کارت بیشتر در هر دست تا سطح شروع.
با 7 بازیکن ؛ عقربه ها عبارتند از: 7 کارت ؛ سپس 6؛5؛4؛3؛2؛1 ؛ سپس 2؛3؛4؛5؛6؛7 ؛ در مجموع 13 دست بـه بازی. یک بازی باید تقریبا 45 دقیقه طول بکشد.
شی اسـت برای هر بازیکن بـه پیشنهاد تعدادی از ترفندهای او فکر میکند او میتواند از هر دست، بـه دقیقا کـه تعداد زیادی از را پس از ان؛ نه بیشتر و نه کمتر. امتیازها فقط بـه این دلیل اسـت کـه پیشنهاد دقیقاً داده میشود ودر صورت از دست دادن پیشنهاد ؛ بیشتر یا کمتر کسر میشود « امتیاز زیر را ببینید».
قلاب اسـت کـه حداقل یک بازیکن خواهد در هر دست شکست، چرا کـه تعداد کل ترفندهای پیشنهاد شده توسط بازیکنان ممکن اسـت تعدادی از ترفندهای موجود در ان دست برابر نیست.
برای تعیین نخستین فروشنده ؛ کارت بکشید. بازیکنی کـه بالاترین کارت را دارد ابتدا میپردازد. نوبت بـه معامله با هر دست در جهت عقربه هاي ساعت میچرخد.
کارت ها بـه هم ریخته و بریده میشوند و فروشنده کارت ها را بـه صورت جداگانه میپردازد تا زمانی کـه همه ی تعداد مناسب کارت را برای دست بازی شده داشته باشند. کارت بعدی رو بـه بالا اسـت و کت و شلوار این کارت لباس برنده دست اسـت.
کت و شلوار ترامپ هر سه کت و شلوار دیگری را کـه در ان دست پخش میشود ؛ میزند. باقیمانده کارتهای بی حریف دریک پشته رو بـه پایین قرار میگیرند و برنده چرخانده شده در بالای ان قرار دارد.قوانین بازی آه جهنم.
مناقصه در هر دست با پخش کننده در سمت چپ فروشنده شروع میشود ؛ سپس در جهت عقربه هاي ساعت ادامه مییابد و بـه طرف فروشنده باز میگردد ؛ کـه آخرین پیشنهاد را میدهد. هر پیشنهاد یک شماره اسـت کـه نشان دهنده تعداد ترفندهایی اسـت کـه بازیکن سعی میکند انجام دهد. همه ی باید مناقصه کنند – قبول شدن امکانپذیر نیست.
اما میتوانید صفر پیشنهاد دهید ؛ دراین صورت هدف شـما این اسـت کـه بـه هیچ عنوان ترفندی انجام ندهید. پیشنهاد فقط در صورتی قابل تغییر اسـت کـه بازیکن بعدی سمت چپ هنوز پیشنهاد ارائه نداده باشد. قلاب را بـه خاطر بسپارید :
فروشنده ممکن اسـت عددی را پیشنهاد ندهد کـه باعث شود کل ترفندهای پیشنهادی برابر تعداد ترفندهای موجود باشد. یک دست همیشه “بیش از حد پیشنهاد” یا “کم پیشنهاد” خواهد بود. هنگام مناقصه بـه یاد داشته باشید کـه همه ی کارت هاي موجود در عرشه در هیچ دستی بازی نمیکنند.
بازی با بازیکنی در سمت چپ فروشنده شروع میشود کـه نخستین کارت را هدایت میکند. سرب ممکن اسـت هر کت و شلواری «از جمله ترامپ» باشد. بازی در جهت عقربه هاي ساعت دنبال میشود. اگر میتواند هر بازیکنی باید از الگوی پیروی کند. در غیر این صورت ؛ او میتواند هر کارت دیگری را در دست داشته باشد.
از جمله ترامپ. بازیکنی کـه بالاترین برگ برنده را بازی کرده اسـت ؛ یا درصورت عدم بازی برنده ؛ بالاترین کارت کت و شلوار منجر شده اسـت ؛ این ترفند را برنده میشود. سپس ان بازیکن بـه ترفند بعدی می انجامد. ادامه دهید تا همه ی ترفندها بازی شده و برنده شوند.
scorekeeper اسـت قبل از هر بازی با توجه بـه قوانین خانه تعیین شده اسـت. گلزن ؛ نیازی بـه گفتن نیست ؛ دارای مزیت مشخصی اسـت و باید از نظر خطاهای “سهوی” تحت کنترل دقیق قرار گیرد. امتیازدهنده تعیین شده هر پیشنهاد و نمرات حاصله را دریک برگه نمره یادداشت میکند. روش هاي مختلفی برای امتیاز دهی بـه جهنم وجوددارد!
در سادهترین نسخه ؛ بازیکنی کـه تعداد دقیق ترفندها را برنده شود ؛ 10 امتیاز بـه اضافه تعداد ترفندهای پیشنهاد «10 امتیاز برای ترفندهای صفر ؛ 11 برای 1 ترفند ؛ 12 برای دو ترفند و غیره» بازیکنانی کـه بیشتر یا کمتر ترفند میزنند از انها پیشنهاد میکنند هیچ چیز این روش این مزیت را دارد.
کـه گلزن ؛ با قید پیشنهادات در ابتدای بازی ؛ میتواند بـه سادگی یک شماره “1” را در مقابل موارد موفق بنویسد و آنهایی را کـه موفق نیستند حذف کند. بازی با این روش امتیازدهی اغلب بـه عنوان Blackout یا Blob شناخته میشود ؛ زیرا گلزن پیشنهادات ناموفق را محو یا سیاه میکند ؛ بـه طوری کـه انها در صفحه نتیجه بـه شکل حباب سیاه تبدیل میشوند.
شاید رایجترین روش امتیاز دهی این باشد کـه بـه ازای هر ترفند برنده 1 امتیاز بـه علاوه 10 امتیاز برای بازیکنانی کـه دقیقاً تعداد ترفندهای پیشنهادی خودرا کسب میکنند ؛ اعطا کنید. بنابر این بـه عنوان مثال بازیکنی کـه 2 پیشنهاد میدهد برای بردن دقیق 2 ترفند 12 امتیاز میگیرد ؛ اما فقط 1 برای 1 ترفند و 3 برای 3 ترفند. این بـه بازیکنی میدهد کـه پیشنهاد او انگیزه کمی برای برنده شدن هرچه بیشتر ترفندها ندارد.
برخی دیگر از روش هاي نمره دهی دربخش تغییرات زیر آورده شده اسـت. از هر روشی کـه استفاده شود ؛ نگهدارنده نمره مجموع نمره هر بازیکن را حفظ میکند. نمرات تجمعی نهایی نتیجه را تعیین میکند. اگر بازی بـه صورت پولی انجام شود ؛ بازیکنان مبلغی را متناظر با تفاوت نمرات خود از میانگین پرداخت یا دریافت میکنند.چندین نفر برگه ها و برنامه هاي از پیش چاپ شده Oh Hell را تهیه کرده اند کـه روش هاي مختلف نمره گذاری را منعکس میکند.
تنوع زیادی دراین مورد وجوددارد. عده اي از افراد هر کدام از 1 کارت شروع میکنند ؛ بـه حداکثر تعداد کارت میروند و سپس بـه 1 برمی گردند ؛ برخی فقط از حداکثر بـه 1 میروند و سپس متوقف میشوند ؛ یا برعکس. عده اي از افراد از حداکثر بـه 1 ؛ سپس از 1 بـه حداکثر میروند ؛ بنابر این بازی دو دست 1 کارته در وسط ؛ یا از 1 بـه حداکثر بـه 1 با دو دست حداکثر در وسط.
اگر چهار نفر وجود داشته باشد ؛ حداکثر تعداد کارت هاي بـه کار رفته میتواند 13 باشد نه 10 ؛ با سه نفر میتوانید تا 17 کارت افزایش دهید. عده اي از افراد ؛ بدون درنظر گرفتن تعداد بازیکنان ؛ بـه برخی دیگر از حداکثر ؛ مانند 7 کارت میپردازند.
دان استروم نسخه اي را بـه نام پل شیطان توصیف میکند کـه در ان اندازه دست افزایش یافته و سپس کاهش مییابد. در دست 1 کارت پایانی ؛ بازیکنان باید کارت خودرا روی پیشانی خود نگه دارند ؛ بنابر این هر بازیکن میتواند همه ی کارت هاي بازیکن دیگر را ببیند اما کارت خودرا ندارد.
برایس فرانسیس گزارش میدهد کـه در استرالیا ؛ هنگام بازی Bust با 5 بازیکن ؛ انها 13 کارت کم از بسته دوم اضافه میکنند تا یک بسته 65 کارت ایجاد کنند ؛ بـه طوری کـه هر کدام 13 کارت را در دست اول با 4 بازیکن پخش میکنند.
وقتی شش بازیکن وجوددارد ؛ 13 کارت دیگر اضافه میکنند ؛ بـه طوری کـه نیمه پایینی بسته تکراری میشود. اگر کارت هاي تکراری با یک ترفند پخش شوند ؛ بازیکن دوم بازی شده اول را میزند. یک بازی 3 نفره نیز امکانپذیر اسـت و 13 کارت کم را از یک بسته جدا میکند.
عده اي از توالی ها شامل عقربه هایي اسـت کـه در ان همه ی کارت ها تقسیم میشوند «بـه عنوان مثال 13 کارت هر کدام بـه 4 بازیکن». البته پس از ان کارتی برای تعیین لباس برنده باقی نمیماند. این دست ها بدون ضرب بازی میشوند. برخی بزرگ ترین معاملات را بدون برگ برنده انجام میدهند حتی اگر از همه ی کارت ها استفاده نشود.
عده اي از افراد بـه جای روشن کردن کارت ؛ لباس هاي برنده احتمالی را بـه ترتیب دنبال میکنند. این دنباله ممکن اسـت شامل “بدون مغلوب” باشد یا نباشد.
در بازی هندی « گوجوراتی » کاچفول ؛ دنباله لباس هاي پیروز بیل ؛ الماس ؛ چماق ؛ قلب اسـت و نام بازی ؛ کـه بـه معنای واقعی کلمه بـه معنی “گل خام” اسـت ؛ برای این سکانس نیز یک سمبل اسـت: Ka = Kari = Spades ؛ چو = چوکات = الماس ؛ فو = فالی = چماق ؛ L = لال = قلب برد ویلسون نسخه اي بـه نام “Oh Shit!” کـه در ان بیل همیشه برنده اسـت.
ژان پیر کولون تنوعی را گزارش میکند کـه در ان پس از اینکه تعداد مناسب کارت بـه بازیکنان داده شد ؛ کارت بعدی رو بـه رو میشود. اگر رتبه کارت تبدیل شده از 2 تا 6 باشد ؛ هیچ مزیتی برای معامله وجود ندارد. اگر 7 یا بیشتر اسـت ؛ کارت کارت تبدیل شده ترامپ اسـت.
عده اي از افراد بدون قانون قلاب بازی میکنند ؛ بنابر این فروشنده مجاز اسـت بـه گونه اي پیشنهاد بدهد کـه همه ی بتوانند برنده شوند. بحثی سرزنده در rec.games.playing-cards وجود داشت کـه کدام نسخه ماهرتر اسـت ؛ و حامیان قوی هر کدام هستند.
برخی تصور میکنند کـه دستهایی کـه در ان پیشنهادات جمع میشوند بسیار راحت اسـت. اما برخی دیگر میگویند کـه وادار نشدن پیشنهادات برای جمع نکردن یک گزینه تاکتیکی از فروشنده حذف میشود.برخی با مزایده هم زمان بازی می کنندبه هنگامی کـه بازیکنان آماده پیشنهاد هستند ؛ مشتی را روی میز می گذارند.
وقتی مشت همه ی بیرون اسـت ؛ گروه میگوید “یک ؛ دو ؛ سه” در حالی کـه مشت هاي خودرا روی میز تکان میدهد. در سه ؛ همه ی باید تعدادی انگشت «احتمالاً صفر» دراز کنند تا نشان دهند کـه چقدر ترفندها را سعی خواهند کرد. البته ؛ با این روش ؛ هیچ محدودیتی در برابر تعداد کل ترفندهای پیشنهاد با تعداد کارت هاي ارائه شده وجود ندارد.
از آنجا کـه بازیکنان نمیتوانند پیشنهادات خودرا بر اساس پیشنهاد سایر بازیکنان تنظیم کنند ؛ کل ترفندهای پیشنهادی میتواند بسیار متفاوت از ترفندهای موجود باشد. چندین خبرنگار گزارش میدهند کـه در استرالیا ؛ بیشتر گروه ها بـه جای نوبت بـه مناقصه از پیشنهادات هم زمان استفاده میکنند.
برخی بازی میکنند کـه فروشنده و نه بازیکن سمت چپ فروشنده ؛ بـه نخستین ترفند منجر میشود.دیوید ووری «از مین ؛ ایالات متحده» تنوعی را گزارش میکند کـه در ان بازیکنی کـه هیچ کارت از کت و شلوار را ندارد باید برنده باشد. تنها درصورت نداشتن کارت هاي کت و شلوار و هیچ برتری ؛ میتوانید از یک کت و شلوار غیربرآمد دیگر دور بیندازید.
اگر چه این قاعده در کشور های انگلیسی زبان غیرمعمول اسـت ؛ اما در واقع روش معمول بازی لا پودریدا «معادل اسپانیایی معادل Oh Hell کـه در آمریکای لاتین و اسپانیا بازی میشود» و همچنین بازی معادل رومانیایی ویست اسـت .
مارک برادر برای ایجاد یک عرشه 54 کارته ؛ یک نوع متفاوت را پیشنهاد میکند کـه شامل دو جوکر میشود. این جوکرها کت و شلواری هستند کـه فقط شامل دو کارت مساوی اسـت. اگر یک جوکر هدایت شود ؛ این ترفند را برنده میشود مگر اینکه مغلوب شود. اگر یک جوکر ظاهر شود ؛ جوکر دیگر تنها برنده اسـت.
دیک اتکینسون نسخه Blackout را برای 5 یا 6 بازیکن گزارش میکند ؛ کـه در دهه 1970 در شمال شرقی انگلستان پخش شد. دو جوکر بـه بسته اضافه میشوند ؛ و اگر 5 بازیکن وجود داشته باشد ؛ چهار کارت حذف میشود و 50 کارت باقی میماند. با 5 بازیکن معامله همیشه 10 کارت و با 6 بازیکن هر کدام 9 کارت اسـت.
کت و شلوار ترامپ از معامله بـه ترتیب در قلب ؛ چماق ؛ الماس ؛ بیل میچرخد. فروشنده نمیتواند کل پیشنهاد رابا تعداد کارت هاي ارائه شده برابر کند. جوکرها نمیتوانند هدایت شوند «مگر اینکه بازیکن کارت دیگری نداشته باشد» و نمیتوان در ترفند اول بازی کرد. جدا از این ؛ یک جوکر میتواند با هر ترفندی بازی شود «حتی اگر بازیکن بتواند از این روش پیروی کند».
نخستین بازیکن جوکر میتواند ان را بـه عنوان “بالا” معرفی کند ؛ بـه طور خودکار این ترفند را برنده شود یا “کم” ؛ بـه طور خودکار باخت. بازیکن جوکر دوم چاره اي نداشت: اگر نخستین جوکر بالا باشد و اگر اولی کم باشد زیاد خواهد بود. اگر بازیکنی وادار بـه هدایت جوکر می شد ؛ نخستین کارت مناسب بازی ؛ ترفند را تعیین میکرد.
تعداد زیادی از سیستم هاي جای گزین وجوددارد.عده اي از بازیکنان برای یک پیشنهاد مثبت موفق 10 امتیاز معمول میدهند اما برای یک پیشنهاد موفق صفر فقط 5 امتیاز میدهند. دیگران 5 کارت بـه علاوه تعداد کارت هاي داده شده بـه هر بازیکن برای یک پیشنهاد صفر موفق اعطا میکنند ؛ این واقعیت را تشخیص میدهند کـه وقتی کارت هاي بیشتری داده شود صفر دشوارتر اسـت.
برخی برای هر پیشنهاد ترفند 10 امتیاز میگیرند و برای یک پیشنهاد موفق برنده میشوند. یک پیشنهاد موفق “صفر” 10 امتیاز را کسب میکند. بازیکنی کـه پیشنهاد او ناموفق «بیشتر یا کمتر» باشد ؛ 10 امتیاز اختلاف بین تعداد ترفندهای برنده و تعداد ترفندهای پیشنهادی را از دست میدهد.
سیستم دیگر این اسـت کـه اگر حق با شـما باشد بـه علاوه 10 در هر ترفند 5 امتیاز کسب میکنید و اگر اشتباه کنید 5 امتیاز از دست میدهید بعلاوه 5 تفاوت اضافی برای هر ترفند از پیشنهاد شـما.
اگر دقیقاً پیشنهاد خودرا ارائه دهید ؛ 10 امتیاز بعلاوه مربع تعداد ترفندهای پیشنهادی خودرا کسب میکنید «یعنی 10 امتیاز برای هیچ ؛ 11 برای یک ؛ 14 برای دو ؛ 19 برای سه ؛ 26 برای چهار و غیره». ؛ اگر شکست بخورید ؛ مربع تفاوت بین تعداد ترفندهای پیشنهادی و تعداد ترفندهایی را کـه از دست داده اید از دست میدهید.
برخی برای یک برنده واحد بازی میکنند ؛ بازیکنی کـه بالاترین امتیاز را در زمانی کـه کل سری دست ها بازی شده اسـت ؛ بازی میکند. درصورت تساوی پس از آخرین دست ؛ عده اي از بازیکنان با حداکثر تعداد کارت دست بـه کار میشوند تا برنده مشخص مشخص شود. برنده ممکن اسـت هیچ یک از کسانی کـه در تساوی اصلی شرکت کرده اند نباشد – هر بازیکن میتواند تا پایان برنده شود.
تغییرات آه جهنم صفحه دربخش بازی اختراع این سایت دارای مجموعه اي از تغییرات آه جهنم میباشد کـه توسط خوانندگان.
نسخه اي از Oh Hell! تحت نام هلندی Boerenbridge قبلاً در Kaartspellen «www.useme.nl/kaartspellen» بـه صورت آنلاین در برابر سه حریف رایانه اي بازی میکرد. در تنوع ارائه شده در آنجا:
کل بسته هر بار تقسیم میشود – 13 کارت هر یک تا چهار بازیکن.
مناقصه هم زمان اسـت.
برای هر ترفند برنده 1 امتیاز ؛ بـه علاوه 10 امتیاز ان اسـت کـه دقیقاً پیشنهاد خودرا ارائه دهید.
اگر پیشنهاد بدهید و صفر کنید 20 امتیاز کسب میکنید.
اگر نمره شـما 80 یا بیشتر اسـت ؛ در مناقصه شرکت نمیکنید ؛ اما برای هر ترفندی کـه برنده میشوید ؛ فقط 1 نمره میگیرید.
هدف این اسـت کـه دقیقاً 100 امتیاز کسب کنید. اگر بیش از 100 نفر را پشت سر بگذارید باز میگردید – بیش از 100 شـما از 100 کم میشود.
Andi Beben در مورد چهار بازیکن 7 تایی کـه در اندونزی بازی میشود با بسته 32 کارته از بالا بـه پایین AKQJ-10-9-8-7 در هر کت و شلوار توضیح میدهد. 22 معامله بـه شرح زیر وجوددارد:
7 معامله از هر کارت 1 کارت بـه 7 کارت افزایش مییابد. برای تعیین لباس برنده ؛ یک کارت از قسمت بدون نمد بسته برگردانده میشود.
4 معامله با تمام موارد معامله شده انجام میشود: 8 کارت هر کدام بدون هیچ برتری.
7 معامله از هر 7 کارت بـه 1 کارت هر کدام کاهش مییابد و یکی از کارت هاي باقیمانده برای برتری تبدیل میشود.
4 معامله دیگر با 8 کارت هر کدام و بدون برگ برنده.
بازیکنان بـه نوبت پیشنهاد میدهند. پیشنهاد فروشنده نمیتواند کل پیشنهادات رابا کل ترفندها برابر کند.برای یک پیشنهاد موفق ؛ نمره 10 برابر پیشنهاد اسـت ؛ یا 5 برابر کل ترفندهای انجام شده برای یک پیشنهاد صفر موفق اسـت. بازیکنان ناموفق در هر ترفند برنده 1 امتیاز کسب میکنند.
صفحه 10 op en neer ؛ توضیح داده شده توسط Axel Brink ؛ یک نوع هلندی اسـت کـه در ان تعداد کارت هاي بـه دست داده شده عبارتند از: 1 ؛ 2 ؛ … ؛ 9 ؛ 10 ؛ 9 ؛ … ؛ 1. هیچ قلابی وجود ندارد قانون. یک پیشنهاد دقیقاً 10 امتیاز بـه علاوه پیشنهاد میدهد: یک پیشنهاد از دست رفته «بیشتر یا کمتر» 0 را کسب میکند.
La Podrida بازی اسپانیایی معادل Oh Hell! اسـت کـه با یک بسته 52 کارته انجام میشود. همچنین یک بازی مشابه La Pocha وجوددارد کـه با عرشه اسپانیایی 40 کارته انجام میشود.ویست رومانیایی نوعی از جهنم آه اسـت! در رومانی با بسته 32 کارته پخش میشود.
بازی 36 کارتی دیوید پارلت نود و نه بر اساس اصول مشابه اسـت ؛ اما با یک پیچ و تاب اضافی بـه مناقصه.پل کشور آلمان نسخه اي از Oh Hell اسـت کـه در هنگ کنگ پخش میشود. درصورت موفقیت «10+ «پیشنهاد» 2 » ودر غیر اینصورت «پیشنهاد – ترفندها» 2 امتیاز دریافت میکنید.نامزدها یا Clag یک نوع انگلیسی اسـت کـه معاملات اضافی رابا قوانین خاص اضافه میکند.
سه تا هفت بازیکن.
عرشه استاندارد 52 کارته. آس بالا اسـت ؛ دو کم اسـت
با پیشبینی دقیق تعداد ترفندهایی کـه برنده خواهید شد بیشترین امتیاز را کسب کنید.
کارت ها را بـه هم بزنید. دلال انتخاب کنید. برای هر دست بعدی ؛ بازیکنی کـه در سمت چپ فروشنده قبلی قرار دارد ؛ فروشنده جدید میشود.
تعداد دستان دراین بازی ورق با توجه بـه تعداد بازیکنان متفاوت اسـت:
سه بازیکن ؛ 15 دست
چهار بازیکن ؛ 13 دست
پنج بازیکن ؛ 10 دست
شش بازیکن ؛ هشت دست
هفت بازیکن ؛ هفت دست
برای نخستین دست بازی ؛ هر بازیکن یک کارت دریافت میکند. برای دست دوم ؛ هر بازیکن دو کارت دریافت میکند. دست سوم ؛ سه کارت و غیره تا پایان بازی.
بعد از اینکه کارت ها تقسیم شدند ؛ فروشنده کارت بعدی را رو بـه بالا می چرخاند. کت و شلوار این کارت لباس برنده را تعیین میکند «در آخرین دست بازی ؛ هیچ لباس برنده اي وجود ندارد ؛ بنابر این این کارت رو بـه بالا نیست».کارتهای باقیمانده کنار گذاشته میشوند ودر ان دست استفاده نمیشوند.
پخش کننده ابتدا پیشنهادات سمت چپ فروشنده را اعلام میکند. هر بازیکن باید پیشنهاد بدهد. هیچکس نمیتواند عبور کند پیشنهادات قانونی از 0 تا تعداد کارت هاي ارائه شده برای ان دور متغیر اسـت. بـه عنوان مثال ؛ اگر چهار کارت داده شود ؛ پیشنهادات قانونی بین 0 تا 4 متغیر اسـت.بازیکنان در مورد تعداد ترفندهایی کـه فکر میکنند دراین دست برنده خواهند شد ؛ پیشنهاد میدهند.
بازیکن سمت چپ فروشنده ابتدا بازی میکند یا “هدایت میکند”. بازی در جهت عقربه هاي ساعت ادامه مییابد. درصورت امکان ؛ هر بازیکن باید از الگو پیروی کند «یعنی همان کت و شلوار قبلی را بازی کند».
بـه طور کلی ؛ هر ترفندی توسط بازیکنی کـه در کت و شلوار با بالاترین رتبه بازی کرده اسـت ؛ برنده میشود. با این حال ؛ اگر کت و شلوار هدیه برنده نبود ؛ و یک یا چند بازیکن یک برگ برنده بازی کردند ؛ این ترفند توسط بازیکنی کـه بالاترین رتبه برنده را بازی میکند برنده میشود.قوانین بازی آه جهنم.
هنگامی کـه یک ترفند برنده میشود ؛ بازیکن برنده این ترفند را در مقابل خود قرار میدهد تا بتوان بـه اسانی تشخیص داد کـه هر بازیکن چند حقه بازی کرده اسـت.
یک بازیکن بـه عنوان گلزن خدمت میکند. همان طور کـه هر بازیکن پیشنهاد خودرا ارائه میدهد ؛ گلزن آن ها را یادداشت میکند. همه ی اطلاعات در مورد پیشنهادات باز اسـت و هر بازیکنی میتواند یادآوری کند کـه چه کسی در هر زمان در طول بازی پیشنهاد داده اسـت.
بازیکنان فقط با پیشبینی دقیق تعداد دستهایی کـه میبرند ؛ امتیاز میگیرند. پیشنهادی کـه خیلی زیاد یا خیلی کم باشد صفر امتیاز میگیرد.قوانین بازی آه جهنم.
هر بازیکنی کـه پیشنهاد خودرا ارائه میدهد دقیقاً 10 امتیاز بـه علاوه تعداد ترفندهای برنده کسب میکند. بـه عنوان مثال ؛ ایولین چهار پیشنهاد داد و چهار ترفند برنده شد. او 14 امتیاز «10+4» کسب میکند. فرانک پیشنهاد صفر داد و ترفندهای صفر برد. او 10 امتیاز «10+0» کسب میکند.
بازیکنی کـه بیشترین نمره کل را در پایان بازی کسب کند برنده اسـت.
برخی افراد برعکس بازی میکنند. یعنی بزرگ ترین دست ابتدا پخش میشود و هر بازیکن فقط یک کارت برای دست آخر دریافت میکند. عده اي از این قانون خوششان نمیآید زیرا بازگرداندن و پیروزی را برای بازیکنی کـه عقب اسـت سخت تر میکند.
عده اي از بازیکنان از یک کارت تا حداکثر و سپس بـه یک کارت عقب میروند. سایر بازیکنان از حداکثر شروع میکنند ؛ بـه یک کارت میروند و سپس بـه حداکثر میرسند.
برخی افراد ترجیح میدهند بازی کنند کـه تعداد کل ترفندهای پیشنهادی با تعداد موجود برابر نباشد. بـه عنوان مثال ؛ اگر دست پنجم باشد ؛ تعداد کل ترفندهای پیشنهادی نمیتواند برابر پنج باشد. این خاطرجمعی میدهد کـه حداقل یک بازیکن نمیتواند پیشنهاد خودرا در هر دست ارائه دهد.قوانین بازی آه جهنم.
عده اي از بازیکنان از پیشنهادات هم زمان استفاده میکنند. دراین تنوع ؛ همه ی تصمیم میگیرند کـه برای هر کدام چه پیشنهادی میدهند و سپس همه ی بازیکنان بـه طور هم زمان پیشنهادات خودرا نشان میدهند. بـه طور معمول ؛ اینکار با قرار دادن یک یا دو مشت روی میز ؛ شمارش تا سه و انجام همه ی کارها بـه طور هم زمان انجام میشود.
عده اي از افراد بـه گونه اي گل میزنند کـه بازیکنانی کـه پیشنهاد خودرا از دست میدهند در ازای هر ترفند یک امتیاز کسب میکنند. بـه عنوان مثال ؛ جورج سه پیشنهاد داد و چهار ترفند برد. او 10 امتیاز پاداش نمیگیرد ؛ اما چهار امتیاز میگیرد.
عده اي از بازیکنان یک طرح نمره گذاری متناوب رابا پیشنهاد صفر ترجیح میدهند. دراین گزینه امتیاز دهی ؛ بازیکنی کـه با موفقیت صفر را اعلام کند پنج امتیاز بعلاوه تعدادی از ترفندهای دست برنده میشود. بـه عنوان مثال ؛ هلن صفر پیشنهاد داد ودر بازی هفت ترفند در بازی هفت ترفند صفر برنده شد. او 12 امتیاز «5+7» کسب میکند.قوانین بازی آه جهنم.