هر زمان کـه برنده شدن یا باختن هدف اصلی باشد، کسانی کـه در سمت اشتباه شکست قرار می گیرند، اغلب بـه بهانه جویی تمایل دارند. ورزشکاران داوران را بـه دلیل انجام یک تماس راحت سرزنش می کنند، مدیران صندوق هاي تامینی کمپین هاي رسانه هاي اجتماعی را مقصر نمایش هاي کوتاه ناموفق میدانند، و سیاستمداران رسانه ها را فقط بـه خاطر انجام وظایفشان سرزنش می کنند.بهانه اکثر قماربازان بازنده برای توجیه نتایج ضعیف اسـت را دراین پست مطالعه کنید.
بنابر این جای تعجب نیست کـه دنیای بینظیر قمار کازینو – و بازیکنان بازندهاي کـه ان را پر می کنند – بهانههاي زیادی برای نتایج ضعیف ایجاد می کنند. عده اي از بازیکنان پایینتر بـه سادگی نمی توانند واقعیت را بپذیرند، و تصمیم می گیرند کـه عملکرد خودرا بـه عنوان محصول متغیرهای خارجی تغییر دهند. اگر میخواهید بـه عنوان یک قمارباز بـه پیشرفت خود ادامه دهید، حتما بهانه هاي زیر را این جا و اکنون از ذهن خود دور کنید.
و وقتی این جا به پایان رسید، بـه صفحه قسمت دوم بروید تا پنج بهانه دیگر پیدا کنید.
آه، “عرشه سرد” مخوف، ان بازی قدیمی قدیمی از بازیکنان کارت کـه بـه سادگی فاقد عرشه برای موفقیت هستند.
چه بازی بلک جک باشد یا پوکر، پای گو یا باکارات، کارائیب استاد یا Let It Ride، بازیهاي رومیزی کـه از کارت استفاده می کنند حوزه بـه اصطلاح عرشههاي سرد هستند. برای شنیدن داستان بازندهها، تصادفی تصادفی یک دلال کارتها را روی هم چید:
“من بـه شـما میگویم، این دیوانه بود… هر بار کـه من یک 20 میگرفتم، فروشنده بـه 21 میرسید. وقتی من در 11 دو برابر کردم، او دوبل لعنتی را بـه من پرت کرد. همان طور کـه کتاب میگوید 8 هاي من را تقسیم کنید و بوم کنید! یک جفت 4 برای چند 12 تا بی فایده.
سردترین عرشه اي کـه تا بـه حال دیده ام، باور نمیکنید!»
و مطمئن باشید، وقتی بـه اندازه کافی با کفش بازی میکنید، بلک جک بـه ناچار شـما را دریک جک بازنده مشابه آنچه در بالا توضیح داده شد، قرار می دهد. نقش واریانس تصادفی تضمین میکند کـه رگههاي باخت وحشیانه هر از گاهی ظاهر میشوند.
با این اوصاف، با این حال، بسیار بیشتر از عرشه سرد گاه بـه گاه لازم اسـت تا باعث شود بازیکنان در حین بازی ورق، دائماً پول نقد دریافت کنند.
اغلب اوقات، این بازیکنان از تشخیص ساختار عرشه امتناع میورزند و بر اساس ان شرطهاي خودرا برمیگردانند. نه، انها رویکرد مخالف را اتخاذ می کنند، شرط بندی بزرگتر می کنند و امیدوارند کـه یک استراحت خوش شانس بیکن آن ها را نجات دهد. و طبیعتاً؛ هنگامی کـه این روند خشن ادامه می یابد، این افراد خوشحال هستند کـه 100 دلار دیگر را برای سوزاندن در جستجوی نجات بیرون می آورند.
بـهجای بهانهتراشی در مورد دستههاي سرد، بهترین بازیکنهاي کارت بـهجا میآورند و تودههاي خودرا از بین می برند، همه ی این ها در حالی اسـت کـه مدیریت صحیح بانک را انجام میدهند. صبر و استقامت آن ها را از طوفان عبور می دهد و آن ها هرگز بازی هاي بی کیفیت را برای تعقیب باخت توجیه نمیکنند.
برای لحظهاي بـه بلک جک چسبیده، یکی از بهانههایي کـه اغلب در هر کازینو مطرح می شود، نقش «پایه سوم» اسـت.
در میز بلک جک ؛ پایه سوم بـه سمت چپ ترین صندلی از دید بازیکن «مستقیماً سمت راست فروشنده» اشاره دارد. بـه عنوان آخرین بازیکنی کـه قبل از این کـه دیلر کارت سوراخ خودرا بررسی کند و اقدام کند، تصمیم میگیرد، همه ی نگاهها بـه بازیکن در پایگاه سوم معطوف اسـت.
از این گذشته، همه ی افراد حاضر در میز قبلاً شکست خورده اند یا روی مجموع خود ایستاده اند، بنابر این کانون توجه بـه سمت نفر سوم حرکت می کند. و هنگامی کـه انها هر حرکتی انجام می دهند کـه با استراتژی اصلی هم خوانی ندارد، افراد عادی حاضر در جلسه هیچ احتیاطی در مورد سرزنش “بازیکن بد در رتبه سوم” ندارند.
دست زیر را تصور کنید تا بفهمید این پویایی چگونه عمل می کند…
بازنده خوش شانس ما یک کارت 15 در مقابل کارت 2 تای فروشنده نگه می دارد، بنابر این انها با کتاب بازی می کنند و میایستند. امید در این جا این اسـت کـه ببینیم فروشنده روی یک سوراخ 10 ارزشی میچرخد و بـه دنبال ان یک کارت 10 ارزشی دیگر در 22 سقوط می کند.
اکشن بـه پایگاه 3 تغییر می کند و یک توریست آشکار کـه استراتژی پایه را از اندازه هاي آموزشی اولیه نمیداند، وضعیت را افزایش می دهد. آن ها یک شماره 13 را در اختیار فروشنده قرار می دهند، کـه وقتی استراتژی بهینه را اعمال میکنید، خواستار ایستادن اسـت.
اگر چه این بازیکن از حد مطلوب فاصله زیادی دارد، بنابر این آن ها بـه سرعت فریاد می زنند “بـه من ضربه بزن!” بدون فکر دوم فروشنده لبخندی را خفه می کند و یک ملکه را بـه سرعت بیرون میکشد و بازیکن پایه سوم را دریک لحظه شکست می دهد.
یک ثانیه بعد، فروشنده کل 12 مورد انتظار را نشان می دهد، قبل از این کـه 7 را بکشد تا 19 برنده شود.
از دست دادن بازیکنان بلک جک در هر کازینو روی کره زمین بـه طور معمول در موقعیت هایي مانند زیر از گلوی بازیکن پایه سوم پایین می پرند:
“شـما واقعاً از این بازی لذت میبرید قربان… شـما هرگز بـه آنجا نرسیدید، فقط کارت سینه فروشنده را مانند یک دالت گرفتید.
او ملکه شـما را می داشت و همه ی ما برنده می شدیم، بابت هیچ چیز سپاسگزارم رفیق!
البته، بهانهساز متوجه نمی شود کـه تنها یک دست در کفش، یا یک جلسه برای ان موضوع، از نظر نتایج کلی شـما معنی زیادی ندارد. بله، بردن ان 20 دلار خوب بود، اما آیا زمانی کـه بازنده یک ساعت بعد 300 دلار کاهش مییابد، تفاوت عمدهاي ایجاد میکرد؟
واریانس کوتاهمدت و نتایج یک باره هرگز نباید در کانون توجه قرار گیرند، وقتی کـه نتایج مشروع فقط در اندازههاي انبوه نمونه محقق میشوند.
مفهوم قدیمی، اما خوب، این مفهوم کـه مدیران کازینو برای «سرد کردن» یک دستگاه «داغ» صدا میزنند، بـه همان اندازه کـه بـه نظر می رسد بیمعنی اسـت.
و با این حال، میلیون ها بازیکن اسلات و پوکر ویدیویی در آنجا قسم یاد می کنند کـه برنده میشدند – اگر فقط بالادستها دستگاه مورد علاقهشان را اتصال کوتاه نمی کردند:
من داشتم ان بازی Double Double Bonus را برای 30 دقیقه اول له میکردم، تا 200 دلار، سپس آن ها سوئیچ را زدند و یک ساعت متوالی بـه من آشغال دادند.
همه ی را پس داد و بعد بعضی ها، اي کاش اجازه می دادند یک پسر کمی این جا و آنجا برنده شود؟»
افسانه اي کـه در مورد کازینوها برای نظارت هر نتیجه اي کـه خودرو هایشان تولید می کند، احمقانه اسـت، اما در طول چندین نسل دوام آورده اسـت. بر این اساس، بازیکنان ماشینی کـه بـه ندرت موفق بـه شکست دادن بازی میشوند، واقعاً معتقدند کـه نیرویی نامرئی توانایی آن ها را برای برنده شدن خاموش کرده اسـت.
دقیق تر، اسلات ها و پوکر ویدیویی بـه سادگی بازی هاي بسیار فراری هستند کـه در آن ها رگه هاي باخت طولانی میتواند بـه طور منظم رخ دهد و خواهد بود. مگر این کـه شانس هاي تند را شکست دهید تا بالاترین پرداخت ها را بـه دست آورید، لبه خانه فقط تمایل دارد کـه سهام شروع را در هر ماشینی از بین ببرد.
من نمیتوانم تعداد بازیکنان مزخرفی را کـه دیده ام بـه طور ناگهانی از محتاط و محافظه کار بـه بی پروا و غیرمسئول تبدیل شده بشمارم.
در صحنه معمول، آن ها با شرطبندی مبالغ کوچک روی یک پاس معقول -> شانس -> برنامه بازی مکان 6 و 8 شروع میکنند. اما زمانی کـه تیرانداز زود و اغلب بـه بیرون حمله می کند، بازیکن معمولی محتاط شروع بـه پاشیدن روی Hard Ways و Yo-leven میکند – دو تا از بدترین شرطبندیها روی تخته:
“می دانم، می دانم، احتمالاً شرط بندی احمقانه اي وجوددارد … اما من در این جا حدود 70 دلار گیر کرده ام.
یک پنج بر روی ان یو و من حتی دریک رول اگر ضربه بزند برمی گردیم.”
در واقع، شرط Yo کـه 11 «و فقط 11» را فرا میخواند، 15 بـه 1 آبدار پرداخت می کند.
تنها چیزی کـه وجوددارد این اسـت کـه Yo یک لانگ شات 17 بـه 1 اسـت کـه در 94.12 درصد مواقع نمیتواند بـه تصویر کشیده شود. و هنگامی کـه بقیه پشته آن ها به پایان رسید و گرد و غبار زدوده شد، انصرافها بـه طور اتفاقی ادعا می کنند کـه تنها دلیلی کـه از دست دادهاند تلاش برای بیرون آوردن خود از یک سوراخ اولیه اسـت.
حتی زمانی کـه چند شرط را برای شروع جلسه از دست می دهید، همیشه بهترین کار این اسـت کـه استراتژی مناسبی را در مورد شرطبندیهاي «مکنده» کـه برای انجام ان نیاز بـه برخورد صاعقه دارند، حفظ کنید.
الکل مانند آب در هر کازینویی جریان دارد، بـه لطف سرورهای کوکتل کـه وظیفه دارند مشتریان رابا پول خود روغن کاری و شل نگه دارند.
کوکتل هاي رایگان سرمایه گذاری توسط کازینو اسـت کـه میداند یک قمارباز مست تقریباً همیشه بازنده اسـت. بـه همین دلیل، این بهانه کمی بیشتر از بسیاری مشروعیت دارد، اما فقط اندکی.
وقتی بازیکن بدی لکه میشود و الکل را سرزنش میکند، یا دوستانش را بـه خاطر اینکـه وی را نگه نمیدارند، سرزنش میکند، باید بـه آینه نگاه کند:
“بچه ها دیدید کـه من سه شات گرفتم و بـه من اجازه دادید تمام قد من رولت بازی کنم؟
این مرد BS اسـت، من هرگز اجازه نمیدهم پیراهن خودرا از دست بدهی، وقتی می دانم آن قدر بـه هم ریختهاي کـه نمی توانی درست بازی کنی.»
با کنار گذاشتن اشتباه احمق ها در انجام یک بازی شانسی خالص مانند رولت “درست”؛ بیایید این آخرین بهانه را مرتب کنیم. بازیکن بازنده ترجیح داد بیش از ان چیزی کـه بتواند دریک کازینو تحمل کند بنوشد. انها سپس تصمیم گرفتند کـه یک بازی برتر خانه را انجام دهند کـه در ان مهارت و استراتژی هیچ نقشی ندارند.
و بعد از این کـه همه ی چیز را از دست دادند، ترجیح دادند بـه جای پاسخگویی در مورد اقدامات خود، تیراندازان فایربال و تعدادی از دوستانشان را مقصر بدانند.
وقتی درکنار قماربازانی کـه نمی توانند قوز را پشت سر بگذارند، بهانه ها یک دوجین سکه اسـت. سرزنش کردن همه ی چیز بـه جز بازی بد خودشان، چیزی شبیه بـه عصا می شود، ودر نهایت، بهانه ها تبدیل بـه ماهیت دوم می شوند.
بازی کنید، ببازید، سرزنش کنید، بشویید، آبکشی کنید، تکرار کنید. امیدواریم با خواندن چند مورد از بهانههاي رایجتر کـه در کف کازینو بـه کار میروند، می توانید درک بهتری از این کـه چرا این بازیکنان از بازرسی کردن خودداری میکنند بـه شـما بدهد. و اگر این صفحه را دوست داشتید، حتما قسمت دوم را برای پنج بهانه آخر کـه قماربازانی کـه دوست دارند پنهان شوند را بررسی کنید.