بازی قمار تاس ،اشکال تاس در تعداد زیادی از فرهنگ ها رواج داشته اسـت ؛ تاس هاي مکعبی 6 ضلعی درحدود 600 سال قبل از میلاد مسیح در چین پیدا شده اند.تاس ها کـه در ابتدا برای پیشگویی استفاده می شد ؛ خیلی زود برای بازی هاي مختلف از جمله بازی هاي شانس مورد استفاده قرار گرفتند.
اگرچه ممکن اسـت شناخته شده ترین بازی شانس با تاس باشد ؛ اما بـه دو شکل کازینو و خیابان ؛ سایر بازی هاي بازی قمار تاس کـه از یک جفت تاس استفاده میکنند عبارتند از Hazard ؛ “Cho-Han Bakuchi” ؛ “Under-Over 7 ؛ Mexico” و ” جعبه را ببند
1 -یک تیرانداز را تعیین کنید. این کسی اسـت کـه برای خودش و سایر بازیکنان تاس می اندازد یا می اندازد تا روی نتیجه رول شرط بندی کند. همه ی بازیکنان ؛ از جمله تیرانداز ؛ هنگام شرط بندی در برابر خانه بازی میکنند.
2- تاس را بـه تیرانداز تحویل دهید. استیکمن «شخصی کـه تاس رابا استفاده از یک چوب خمیده و بلند بازیابی میکند» انتخابی را بـه تیرانداز ارائه میدهد «طبق معمولً» پنج تاس کـه دو تایی از آن ها انتخاب میشود. در وسایل نقلیه خیابانی ؛ طبق معمولً فقط دو تاس لازم ارائه میشود.تاسهایی کـه برای تپه هاي کازینو استفاده میشوند طبق معمولً دارای لبه هاي تیز و بادقت مشخص شده اند تا وزن هر صورت برابر با چهره هاي دیگر باشد.
3- شرط بندی هاي اولیه را انجام دهید. تیرانداز ملزم بـه شرط بندی در نتیجه نخستین رول قبل از چرخاندن تاس اسـت ؛ در حالی کـه سایر بازیکنان مجاز بـه شرط بندی از گزینه هاي شرط بندی موجود هستند ؛ بـه شرط این کـه شرط هاي اولیه خودرا با شروع دور شرط بندی انجام دهند. شرط بندی هاي اولیه شامل موارد زیر اسـت:
یک شرط پولی اسـت کـه یک شماره “درست” یا برنده قبل از یک “اشتباه” یا از دست دادن یک شماره غلتیده شود. هنگام بازی دریک جدول مشخص شده craps ؛ یک شرط پاس روی Pass Line قرار میگیرد. این یکی از گزینه هاي شرط بندی مورد نیاز تیرانداز اسـت.
شرط پولی کـه یک شماره “اشتباه” یا ضرر داده شود قبل از یک شماره “درست” رول میشود. «این بعضی اوقات “بازی در سمت تاریک” نامیده میشود و بعضی ها ان را بد سلیقه میدانند.» هنگام بازی دریک میز مشخص قلم ؛ شرط عدم پاس روی خط Don’t Pass قرار میگیرد. این گزینه دیگر شرط بندی تیرانداز اسـت. عده اي از کازینوها همچنین بـه بازیکنان دیگر احتیاج دارند کـه قبل از نخستین رول شرط بندی یا پاس نکنند.
این شرط بندی اسـت کـه میتواند پاس را پاس کند ؛ پاس ندهد یا شرط بندی کند. این مبلغ در شانس واقعی چرخش یک رول معین بـه جای هر شانس خانه اي کـه طبق معمولً برای یکیدیگر از شرط بندی ها ارائه میدهد ؛ پرداخت میشود.این شرط طبق معمولً درکنار شرط بندی قرار میگیرد کـه در حال اضافه کردن اسـت بـه جای این کـه مستقیماً در بالای ان قرار گیرد.
قرار دادن شانس دریک شرط گذر طبق معمولً شامل شرط بندی کوچک تر برای برنده شدن بزرگ اسـت ؛ در حالی کـه قرار دادن شانس دریک شرط عبور نکردن طبق معمولً شامل شرط بندی بزرگتر برای برنده شدن کوچک اسـت ؛ اگرچه کازینو میتواند حداکثر چندین برابر را تعیین کند شرط پاس یا پاس نمیتواند بـه عنوان شرط بندی شرط بندی انجام شود.
اینها شرط بندی دریک نتیجه خاص از رول اسـت ؛ مانند یک کل خاص یا طیف وسیعی از کل ؛ یا یک ترکیب خاص از مقادیر چهره روی دو تاس. اینها بـه طور کلی شرط بندی هاي طولانی هستند ؛ زیرا احتمال وقوع انها کمتر از مقادیر پاس یا پاس نیست.
4- تاس بریزید. نخستین رول بـه عنوان رول “بیرون آمدن” شناخته میشود. نتیجه این رول مشخص میکند کـه کدام شرط ها برای رول هاي بعدی پرداخت میشوند ؛ از دست میروند یا نگه داری میشوند.
اگر رول بیرون آمدن 7 یا 11 اسـت ؛ شرط هاي پاس برنده شوید و شرط هاي باخت را از دست ندهید. رول بعدی بـه یک رول بیرون آمدن برای دور جدید بازی تبدیل میشود.
اگر رول بیرون آمدن 2 ؛ 3 یا 12 باشد ؛ شرط هاي باخت ضرر میکنند. اگر رول 2 یا 3 میشود ؛ شرط ها را برنده نکنید ؛ در حالی کـه اگر رول 12 باشد ؛ انها بـه بازیکن بازگردانده میشوند «”هل میشوند”» بدون این کـه برنده شوید. «در بعضی از کازینوها ؛ رول 2 “فشار” اسـت ”تعداد ؛ در حالی کـه دیگر کازینوها بـه بازیکن اجازه میدهند تا انتخاب کند کدام یک از دو شماره“ فشار ”اسـت.»
اگر نخستین رول چیزی غیر از یکی از این نتایج باشد ؛ شماره رول شده بـه یک “امتیاز” تبدیل میشود کـه درصورت غلبه برنده میشود و دور ادامه مییابد. شرط هاي پاس و پاس ؛ منتقل میشوند
در craps کازینو ؛ تیرانداز ملزم اسـت هردو تاس رابا یک دست بچرخاند و از آن ها بخواهد تا بـه دیواره دور میز بروند تا شمارش شود. اگر یکی از تاس ها از جدول خارج شود ؛ تیرانداز ممکن اسـت یکی از تاس هاي انتخاب نشده اي را کـه در اصل توسط چماق ارائه شده انتخاب کند یا طلب بازگشت کند.
«در چنین حالتی ؛ مشت زن ؛ شخصی کـه میز و شرط بندی هاي ان را مدیریت میکند ؛ قالب را کنترل میکند تا مطمئن شود کـه ان را آسیاب یا بارگیری نکرده اسـت.»در وسایل نقلیه خیابانی ؛ بازیکنان ممکن اسـت انتخاب کنند کـه از پشتی مانند حاشیه ؛ دیوار یا لبه صندلی استفاده کنند ؛ پتو را برای داشتن تاس دراز کنند یا بدون محدودیت انجام دهند.
5- برای تلاش برای ایجاد امتیاز شرط بندی کنید. قبولی ؛ پاس ندادن ؛ شانس و سرویس هاي شرط بندی را میتوان قبل از هر رول انجام داد کـه در ان تیرانداز تلاش میکند تا امتیاز قبل از رول بیرون بیاید. علاوه بر این ؛ دو شرط بندی دیگر نیز امکانپذیر اسـت:
شرط می بندیم کـه تیرانداز در رول نقطه اول 7 یا 11 کند یا قبل از 7 ساختن امتیاز را کسب کند.
شرط بندی کنید کـه تیرانداز روی غلتک نقطه اول 7 یا 11 درست نکند یا عددی غیر از نقطه را بچرخاند و سپس قبل از ایجاد امتیاز 7 را بچرخاند.همانند شرط هاي پاس و پاس ؛ بازیکنان میتوانند شرط بندی هاي شرط بندی را بیاورند و نیایند این شرط ها نمیتوانند تعیین شوند تا زمانی کـه نقطه خروج مشخص شود.
6- رول کنید تا سعی کنید نکته را بیان کنید. تیرانداز تا زمان ایجاد نقطه یا غلتک 7 همان گونه بـه غلت زدن ادامه میدهد.اگر تیرانداز امتیاز اول را بدست آورد ؛ شرط بندی ها را پاس کنید و بیایید ؛ در حالی کـه شرط بندی ها را پاس نکنید و از دست ندهید. تیرانداز لازم نیست کـه نقطه رابا همان ترکیبی کـه برای ایجاد ان استفاده شده اسـت ؛ بیان کند: اگر نقطه 4 با نورد 1 و 3 ایجاد شود ؛ میتوان با غلت دادن 1 و 3 یا 2 و 2 نقطه را تعیین کرد.
اگر تیرانداز بعد از بازی اول روی هر رول امتیاز گرفت ؛ شرط هاي پاس را برنده شوید و شرط هاي پاس را نمیبازید.اگر تیرانداز روی رول اول امتیاز 11 را بدست آورد ؛ شرط بندی بیایید و شرط باخت نداشته باشید. شرط هاي پاس و عدم پاس بـه رول بعدی منتقل میشود. «غلتیدن یک شماره 11 بعد از غلتیدن امتیاز اول تاثیری در نتیجه پاس ندارد ؛ شرط بندی نکنید ؛ بیایید یا نیایید.»
اگر تیرانداز در رول اول امتیاز 7 را بـه دست آورد ؛ شرط بندی کنید و شرط بندی را برنده نکنید. شرط بندی ها را قبول کنید و شرط بندی ها را از دست ندهید.
اگر تیرانداز بعد از امتیاز اول قبل از غلطاندن امتیاز ؛ روی هر غلتک یک امتیاز 7 بکشد ؛ پاس نکنید و شرط بندی نکنید ؛ در حالی کـه شرط هاي پاس و بازی باختند. نوبت تیرانداز بـه عنوان تیرانداز بـه اتمام میرسد ؛ و یک تیرانداز جدید انتخاب میشود.اگر تیرانداز در رول اول امتیازات 2 ؛ 3 یا 12 را بدست آورد ؛ شرط بندی ها را باخت. شرط ندهید اگر رول 2 یا 3 باشد ؛ در حالی کـه اگر رول 12 باشد ؛ انها را تحت فشار قرار میدهیم. ؛ بیایید ؛ یا شرط نکنید.»
اگر تیرانداز چیز دیگری را روی رول امتیاز اول بچرخاند ؛ یک نقطه بازگشت بـه عنوان نقطه جدید شرط بندی هاي come and don’t میآید ؛ در حالی کـه نقطه اصلی outout بـه عنوان نقطه قبولی و شرط بندی ها باقی نمیماند . اگر قبل از غلتیدن شماره 7 ؛ شماره نقطه نورد نورد شود ؛ شرط بندی برنده میشود و شرط نمیآید ضرر میکند.
اگر قبل از غلتیدن نقطه آمدن ؛ شماره 7 نورد شود ؛ شرط را نمی آورید برنده میشود و شرط آمدن میبازد. اگر امتیاز اصلی قبل از غلتیدن نقطه آمدن نورد شده باشد ؛ شرط هاي عبور را ببرید ؛ شرط هاي عبور نکنید ؛ و شرط هاي آمدن و نیامدن منتقل میشوند در حالی کـه دور جدیدی از بازی شروع بـه ایجاد یک نقطه بیرون آمدن جدید میکند .
1- یک تیرانداز را تعیین کنید. این فرد یک جفت تاس مطابقت دارد. قبل از غلتاندن ؛ تیرانداز باید شرط بندی کند. سطح پشتی یا مهارکننده برای وسایل نقلیه خیابانی مورد نیاز نیست ؛ اگرچه بازیکنان میتوانند از دیوار یا حاشیه بـه عنوان پشت صحنه استفاده کنند یا با غلتاندن انها در پتوی محکم تاس را مهار کنند.
2-از سایر بازیکنان بخواهید در مقابل تیرانداز سهمی درنظر بگیرند. بازیکنان دیگر ممکن اسـت “کمرنگ” شوند و یا هر مقدار را تا مقدار شرط بندی تیرانداز شرط بندی کنند. اگر انها کل شرط بندی تیرانداز را محو نکنند ؛ تیرانداز باید بخشی کـه کمرنگ شده را پس بگیرد.بازیکنان همچنین ممکن اسـت شرط بندی کنند کـه آیا تیرانداز یک شماره برنده را می چرخاند یا این کـه ترکیب خاصی روی رول ظاهر میشود.
3- تاس را برای رول بیرون بیاورید. نتایج مشابه خزانه بانکی اسـت.اگر رول بیرون آمدن 7 یا 11 باشد ؛ تیرانداز از بازیکنان دیگر پول میبرد. تیرانداز میتواند دوباره شرط بندی کند و یک رول آوات دیگر درست کند ؛ یا با عبور تاس بـه بازیکن سمت چپ او بازنشسته شود.
اگر رول بیرون آمدن 2 ؛ 3 یا 12 باشد ؛ تیرانداز شرط بندی را بـه بازیکنان دیگر میبازد. تیرانداز دوباره این گزینه را دارد کـه دوباره شرط بندی کند یا تاس را بـه بازیکن جدید منتقل کند.اگر رول بیرون آمیز چیز دیگری باشد ؛ این شماره بـه معنی تبدیل میشود. بازیکنان دیگر ممکن اسـت شرط بندی هاي اضافی را در مورد این کـه آیا تیرانداز امتیاز ایجاد میکند یا نه ؛ شرط بندی کنند.
4- تاس ها را برای رول امتیازدهی بچرخانید. نتایج بازهم شبیه بـه سقوط بانکی اسـت.اگر تیرانداز امتیاز را بـه دست آورد ؛ تیرانداز برنده میشود و ممکن اسـت یا شرط بندی کند و یک دور دیگر بازی کند یا تاس را پشت سر بگذارد.
اگر تیرانداز یک شماره 7 رول کند «بیرون بزند» ؛ تیرانداز هر شرط پولی را از دست میدهد و باید تاس را بـه بازیکن بعدی منتقل کند.اگر تیرانداز هر چیز دیگری را رول کند ؛ تیرانداز دوباره رول میکند تا زمانی کـه یا نقطه را برجسته کند و یا بـه بیرون برسد. “بیاورد نقطه” مانند craps بانک وجود ندارد.
1- کاستور را تعیین کنید. در Hazard بـه بازیکنی کـه تاس میچرخد بـه جای تیرانداز کاستور گفته میشود.
2 -از دستگاه اعلان كننده بخواهید كه از 5 تا 9 عددی را مشخص كند. این شماره اصلی اسـت و تعیین می كند كه وقتی تاس ها واقعاً غلت میخورند ؛ چه تعداد برنده میشوند و چه تعداد از دست میروند.
در عده اي از نسخه هاي Hazard ؛ بـه ویژه قوانین فرانسه ؛ اصلی با یک رول مقدماتی تاس تعیین میشود.از آنجا کـه 7 عددی اسـت کـه بـه احتمال زیاد روی دو تاس چرخیده میشود «از هر 6 رول 1 شانس» ؛ بیشتر بازیگران این شماره را بـه عنوان اصلی خود انتخاب میکنند ؛ بنابر این منجر بـه بازی craps میشود.
3- در نتیجه شرط بندی کنید. ریخته گری در برابر بازیکنان دیگر بـه صورت جداگانه یا بـه صورت گروهی یا در مقابل یک بانک «تنظیم کننده» شرط می بندد. شرط بندی ها دراین مرحله این اسـت کـه آیا فرستنده اصلی را کـه فراخوانی کرده یا نه میکند یا اگر عددی کـه درصورت فراخوانی اصلی برنده میشود نیز برنده شود.
4- تاس بریزید. نتیجه رول اول تعیین میکند کـه آیا شرط بندی برنده ؛ باخت ؛ یا بـه رول بعدی منتقل میشود.
اگر کاستور اصلی را فراخوانی کند ؛ کاستور برنده میشود «نیک».
اگر کاستور 2 یا 3 بپیچد ؛ کاستور ضرر میکند «بیرون می اندازد».
اگر کاستور اصلی را 5 یا 9 بخواند ؛ اما 11 یا 12 را غلتاند ؛ کاستور بیرون می ریزد.
اگر کاستور اصلی را 6 یا 8 می نامد ؛ اما 12 را غلت میدهد ؛ کاستور از جای خود میگیرد.
اگر کاستور اصلی را 6 یا 8 می نامد ؛ اما 11 را می غلتاند ؛ کاستور بیرون می ریزد.
اگر کاستور اصلی را از 7 بخواند ؛ اما 11 را بپیچاند ؛ کاستور کوبیده میشود.
اگر کاستور اصلی را از 7 بخواند ؛ اما 12 را نورد کند ؛ کاستور بیرون می ریزد.
اگر دراین مرحله کاستورر بیرون بریزد ؛ کاستور فرصت پیدا میکند کـه یک اصلی را بنویسد ؛ شرط بندی کند و دوباره رول کند ؛ مگر این کـه این سومین باخت متوالی کاستور باشد ؛ در ان زمان بازیکن سمت چپ کاستور بـه عنوان کاستور بازی میکند.اگر کاستور عددی غیر از شماره اصلی را بچرخاند ؛ اما یکی از اعداد بازنده نباشد ؛ این شماره شانس «نقطه» عددی میشود کـه کاستور برای برنده شدن باید بپیچد.
5- اگر قرار اسـت یکی از انها انجام شود ؛ روی نتیجه شانس شرط بندی کنید. ریخته گری و سایر بازیکنان میتوانند شرط بندی اصلی خودرا در مورد این کـه آیا شماره شانس قبل از اصلی اصلی جمع میشود ؛ افزایش دهند. بـه شرط بندی ها با توجه بـه احتمال غلت زدن شماره شانس قبل از نورد اصلی ؛ شانس داده میشود.
6- رول شانس را بچرخانید. نتیجه رول تعیین میکند کـه ریخته گری برنده ؛ باخته یا دوباره رول میکند.اگر کاستور شماره شانس را بچرخاند ؛ کاستور برنده میشود.اگر دراین مرحله کاستور اصلی را بغلتاند ؛ کاستور ضرر میکند. اگر این سومین ضرر متوالی ریخته گری باشد ؛ ریخته گری تاس را بـه بازیکن بعدی کـه انتخاب میکند منتقل میکند.اگر کاستور شماره دیگری را رول کند ؛ کاستور دوباره غلت میزند تا این کـه یا شانس یا اصلی را بچرخاند.
1- دو تاس را دریک فنجان قرار دهید. در ژاپن ؛ جایی کـه این بازی در بین قماربازان مسافرتی کـه روی زمین تاتامی نشسته بودند ؛ فنجان یا کاسه از بامبو ساخته شده اسـت.
2- تاس ها را در فنجان بچرخانید ؛ سپس ان را روی دهان کف قرار داده و تاس ها را مخفی کنید. بـه طور سنتی ؛ فروشنده اي کـه تاس ها را میچرخد ؛ در حالت زانو زده قرار میگیرد و باسن را لمس میکند پاشنه پا و بالای پاها را صاف در برابر کف قرار میدهد «موقعیت “” seiza “» و بدون پیراهن اسـت ؛ برای پیشگیری از هر گونه اتهام تقلب با مخفی کردن تاس هاي اضافی در آستین یا شلوار
3- شرط بندی کنید کـه آیا مجموع تاس ها یک شماره فرد یا زوج اسـت. بازیکنان ممکن اسـت در برابر یک دیگر یا در برابر خانه شرط بندی کنند.
بازیکنانی کـه شرط می بندند “چو” شرط می بندند کـه مجموع تاس ها یک شماره زوج باشد «2 ؛ 4 ؛ 6 ؛ 8 ؛ 10 یا 12».
بازیکنانی کـه شرط می بندند “هان” شرط می بندند کـه مجموع تاس ها یک شماره فرد باشد «3 ؛ 5 ؛ 7 ؛ 9 یا 11».
وقتی بازیکنان در برابر یک دیگر شرط بندی میکنند ؛ بـه همان اندازه تعداد بازیکنان همان “چان” شرط می بندند کـه “هان”.
4- فنجان را بردارید تا نتیجه ان مشخص شود. بازنده ها بـه برندگان پرداخت میکنند ؛ در صورتی کـه فروشنده در خانه قمار کار کند ؛ درصدی از سود را میگیرد.این بازی امروز طبق معمولً توسط اعضای “yakuza” «مافیای ژاپن» انجام میشود ودر فیلم هاي yakuza و “chambara” بـه نمایش در میآید. همچنین بـه عنوان یک بازی کوچک در سری بازی هاي ویدیویی “Ryu ga Gotoku” «یاکوزا» ارائه میشود.
1 -در نتیجه رول تاس شرط بندی کنید. فقط سه شرط بندی انجام شده اسـت:
شرط یکنواخت پول کـه مجموع ان زیر 7 باشد.
شرط بندی یکنواخت کـه بیش از 7 باشد.
یک شرط بندی میشود کـه کل 7 شود. شانس معمولی 4 بـه 1 اسـت ؛ اگرچه عده اي از کازینوها فقط 3 بـه 1 پرداخت میکنند. [28] «اگرچه 7 شماره ارزیابی شده روی دو تاس اسـت ؛ اما احتمال واقعی 5 تا 1 در برابر رول شدن ان اسـت.»
2- تاس بریزید. طبق معمولً تاس ها «ساخته شده از چوب» توسط یک فروشنده دریک ناودان نورد میشوند.
3- با توجه بـه نتیجه بازی تاس ؛ بـه برندگان پرداخت کنید و از بازنده ها پول بگیرید.بـه جای غلتاندن تاس ها بـه زیر یک ناودان ؛ ممکن اسـت انها را دریک فنجان غلتانده و مانند چو هان باکوچی پنهان کنید.
1- از هر بازیکن بخواهید در طول بازی مبلغ کل را شرط بندی کند. این شبیه “پول نقد” در پوکر یا بازی craps اسـت. در پایان هر دور ؛ بازیکن هر بار کـه ضرر کند ؛ بخشی از توافق از ان پول را در گلدان قرار میدهد.
2- ترتیب نورد اولیه را تعیین کنید. هر بازیکن یک مرگ میزند. هر کـه بالاترین غلتک را بزند ؛ بازی را بـه سمت چپ منتقل میکند. بازیکنی کـه کمترین پول را بدست می آورد بـه دیگ پول پرداخت میکند.داشتن میز یا رویه با پشتی برای تاس زدن و پیش گیری از غلتیدن تاس از میز توصیه میشود.
3- بـه نوبه خود از هر بازیکن بخواهید تا دو بار دو تاس بچرخد. بازیکن اصلی این دور تعداد دفعاتی کـه تاس میچرخد بازیکنان دیگر را تعیین میکند. بازیکنان دیگر ممکن اسـت کمتر از بازیکن اصلی غلت بزنند ؛ اما تعداد ان بیشتر نیست. نتایج با توجه بـه سیستم زیر ؛ از بالا بـه پایین رتبه بندی میشوند:
رول 2 – 1 ؛ بـه عنوان “21.” «مقدار اسمی بالاتر بـه عنوان رقم دههای یک شماره دو رقمی و مقدار اسمی پایین بـه عنوان رقم یکسان خوانده میشود.» این “کشور مکزیک” نامیده میشود ؛ کـه نام بازی از ان گرفته شده اسـت.
یک دو ضرب ؛ از 6-6 ؛ یا “66” ؛ بـه 1-1 یا “11” نزولی میشود.
یک رول مخلوط دیگر کـه ابتدا با ارزش اسمی بالاتر یا ده رقمی رتبه بندی میشود و سپس با مقدار اسمی پایین یا یک رقمی رتبه بندی میشود. بنابر این ؛ 3-1 یا “31” کمترین میزان ممکن اسـت.
مقادیر رول تجمعی نیستند. اگر بازیکنی 34 نفر را در نخستین غلتک و 31 شماره را روی حلقه دوم بچرخاند ؛ بـه 65 اضافه نمیشود.اگر غلتک سرب کشور مکزیک را در هر یک از غلتک هاي اختصاص یافته خود بچرخاند ؛ تاس بلافاصله بـه بازیکن بعدی منتقل میشود ؛ کـه ممکن اسـت حداکثر سه غلتک ایجاد کند «و بنابر این تعیین کنید کـه بازیکنان بعدی درصورت انتخاب ترجیح میدهند چند رول بسازند» هر سه». اگر ان بازیکن کشور مکزیک را رول کند ؛ بازیکن بعدی تاس میزند تا سه رول را انجام دهد و غیره.
رول رهبر کشور مکزیک نیز سود بازیکن بازنده را دو برابر میکند. بازیکنان باید قبل از شروع بازی تصمیم بگیرند کـه آیا رول هاي اضافی کشور مکزیک در طول یک دور ؛ میزان سهام را بیشتر و با چه روشی افزایش میدهند. با این حال ؛ اگر بازیکن دیگری بـه غیر از بازیکن اصلی برای یک دور ؛ ترکیب اول 2 – 1 را رول کند ؛ با کشور مکزیک رفتار نمیشود و سهم بازی افزایش نمییابد.
اگر دو یا چند بازیکن پس از بازی همه ی کمترین امتیاز را کسب کنند ؛ آن ها یک دور کشور مکزیک را در بین خود بازی میکنند تا مشخص شود کـه بازنده چیست.
4- بازنده دور را بـه گلدان بپردازید. اگر بازنده سهام خودرا با پرداخت پول بـه گلدان از دست بدهد ؛ ان بازیکن از بازی حذف میشود.
5- تاس را بـه بازیکن بعدی منتقل کنید. بازی مانند گذشته ادامه مییابد ؛ در حالی کـه شخصی کـه کمترین میزان را دارد در گلدان پرداخت میکند ودر صورت از بین رفتن سهام او حذف میشود. آخرین بازیکن باقیمانده با پول سهام گلدان را برنده میشود.
1- بازیکنان را جمع کنید. Shut the Box ؛ Batten Down the Hatches ؛ Canoga ؛ High Rollers «نمایش بازی بـه همین نام از ان ناشی میشود» ؛ Klackers یا Zoltan Box نیز نامیده میشود ؛ بـه طور معمول با دو تا چهار بازیکن با پول بازی میشود ؛ هرچند کـه قابل بازی اسـت بـه عنوان یک بازی یک نفره.وقتی برای سهام بازی میشود ؛ هر بازیکن مقدار مشخصی پول را در گلدان لگد میزند ؛ کـه پس از پایان بازی ؛ برنده ان را جمع میکند.
2 – تمام کاشی هاي موجود در جعبه را باز کنید. در جعبه Shut the Box با کاشی هاي شماره گذاری شده از 1 تا 9 برچسب گذاری شده اسـت. در ابتدای بازی ؛ تمام کاشی ها باز هستند.
فرم دیگر جعبه جعبه “Full House” اسـت کـه دارای کاشی هاي شماره گذاری شده از 1 تا 12 اسـت. نوع دیگری از این نوع Shut the Box “300” اسـت کـه دارای جعبه دوم با کاشی هاي شماره 13 تا 24 اسـت.
این بازی همچنین ممکن اسـت با عده اي از کاشی هاي بسته شده انجام شود. در زوج استیونز ؛ فقط اعداد زوج باز هستند ؛ در حالی کـه اعداد فرد بسته هستند. در مقابل همه ی شانس ؛ فقط اعداد فرد باز هستند ؛ در حالی کـه اعداد زوج بالاتر هستند. در 3 Down Extreme ؛ اعداد 1 ؛ 2 و 3 بسته هستند ؛ در حالی کـه بقیه باز هستند. در Lucky Number 7 ؛ فقط کاشی 7 باز اسـت و جعبه از اطراف بازیکنان عبور داده میشود تا زمانی کـه یکی 7 را بپیچد تا ان را ببندد.
3- مشخص کنید چه کسی شروع میکند. اینکار را میتوان با قرار دادن بازیکنان دریک یا هردو تاس انجام داد ؛ در حالی کـه بالاترین میزان رول در ابتدا قرار دارد.
4- بـه نوبه خود از هر بازیکن بخواهید تاس بچرخد. بسته بـه نسخه اي کـه پخش میشود ؛ بازیکن باید هردو تاس را بچرخاند تا زمانی کـه کاشی هاي 7 ؛ 8 یا 9 باز بمانند. پس از بسته شدن این کاشی ها ؛ بازیکن ممکن اسـت تصمیم بگیرد کـه در هر نوبت یک یا هردو تاس را بچرخاند.
در بعضی از نسخه هاي بازی ؛ اگر بازیکن دو برابر شود ؛ بازیکن نوبت اضافه میشود. این گزینه در نمایش بازی High Rollers استفاده شد ؛ جایی کـه درصورت داشتن یک بازی قانونی با ارزش نشان داده شده ؛ یک نشانگر بیمه بـه او داده می شد.
در نسخه هاي دیگر بازی ؛ بازیکن باید هردو تاس را بچرخاند تا زمانی کـه جمع مقادیر تنها کاشی باز 6 یا کمتر شود «1 ؛ 2 ؛ 3 ؛ 1 و 5 ؛ 2 و 4 ؛ یا 6».
5- از کل تاس ها استفاده کنید تا مشخص کنید کدام کاشی ها را ببندید. کاشی هایي کـه مقادیر چهره انها بـه همان مقادیری کـه روی تاس غلتیده اضافه میشود ؛ ممکن اسـت بسته شوند. اگر مقدار رول 7 بود ؛ هر یک از بسته هاي زیر قانونی اسـت:
بستن فقط کاشی 7
بستن کاشی هاي 1 و 6 ؛ خواه مقادیر جداگانه 1 یا 6 باشد یا نه.
بستن کاشی هاي 2 و 5 ؛ خواه مقادیر منفرد 2 و 5 باشد یا نه.
بستن کاشی هاي 3 و 4 ؛ خواه مقادیر فرد 3 یا 4 باشد یا نه.
بستن کاشی هاي 1 ؛ 2 و 4.
اگر این بازی “بـه سبک تایلندی” انجام شود ؛ فقط یک کاشی در هر نوبت میتواند بسته شود ؛ یکی از دو مقدار روی تاس یا مجموع انها. اگر مقدار 7 بـه صورت ترکیبی 3 – 4 رول شود ؛ بازیکن میتواند کاشی 3 ؛ 4 یا 7 را ببندد ؛ اما نه سایر موارد ؛ و نه ترکیبی کـه بـه 7 اضافه شود.
سایر تغییرات بازی نیاز بـه این دارد کـه کاشی مشخصی در نخستین پیچ بسته شود ؛ یا بازیکن باخت. دربخش “2 To Go” ؛ ابتدا باید 2 کاشی بسته شود. رول اول 4 بـه معنای ضرر خودکار اسـت. دربخش “3 برای رفتن” ؛ ابتدا باید 3 کاشی بسته شود. رول اول 2 بـه معنای ضرر خودکار اسـت.
6- نورد را ادامه دهید تا جایی کـه دیگر کاشی بسته نشود. هنگامی کـه یک بازیکن عددی را رول میکند کـه نمیتواند بـه طور قانونی هیچ یک از کاشی هاي باز را ببندد ؛ نوبت بـه ان بازیکن میرسد. دراین مرحله ؛ بازیکن مقادیر کاشی هاي باز را برای تعیین نمره خود اضافه میکند. اگر کاشی هاي 2 و 3 بازهم باشند ؛ بازیکن نمره 5 میدهد. «این بـه عنوان گلف واریشن شناخته میشود.»
در نسخه Missionary از Shut the Box ؛ امتیاز بازیکن تعداد کاشی هاي باز اسـت. اگر کاشی هاي 2 و 3 بازهم باشند ؛ بازیکن برای دو کاشی باز هنوز نمره 2 میدهد.
در تغییرات دیجیتال یا “بگویید آنچه میبینید” از بازی ؛ امتیاز بازیکن عددی اسـت کـه با استفاده از ارقامی کـه پس از ایجاد یک رول نمایش داده میشوند و جعبه ها را نمی بندد ؛ ساخته میشود. اگر کاشی هاي 2 و 3 باز باشند ؛ امتیاز بازیکن بـه جای 5 ؛ 23 میشود.
7- جعبه را منتقل کنید و بـه بازیکن بعدی تاس بزنید. کاشی ها دوباره باز میشوند و بازیکن بعدی سعی میکند با غلتک تاس آن ها را ببندد تا دیگر کاشی بسته نشود. این تکرار میشود تا زمانی کـه همه ی بازیکنان فرصتی برای تلاش برای بستن جعبه داشته باشند. بازیکنی کـه کمترین امتیاز را دارد برنده گلدان اسـت.
اگر هر بازیکنی موفق بـه بستن تمام کاشی هاي موجود در جعبه شود ؛ ان بازیکن بـه طور خودکار برنده بازی میشود و از بازیکنان دیگر دو برابر سهم میگیرد.
این بازی را میتوان بـه صورت راند «بـه سبک تورنمنت» و با استفاده از تغییر امتیاز گل گلف انجام داد ؛ جایی کـه امتیاز هر بازیکن برای یک دور بـه امتیاز قبلی خود اضافه میشود. هنگامی کـه یک بازیکن پس از پایان یک دور بـه 100 رسید ؛ بازیکنی با کمترین امتیاز برنده میشود. همچنین میتوان سبک حذفی را بازی کرد ؛ جایی کـه وقتی بازیکن بـه امتیاز کلی 45 یا بیشتر میرسد ؛ ان بازیکن حذف میشود.
در نسخه Unlucky Number 7 بازی ؛ اگر یک بازیکن 7 را رول کند ؛ بازی بـه اتمام میرسد.
هر یک از این بازی ها میتواند برای بازی با دو تاس چند وجهی مورد استفاده در بازی هاي نقش آفرینی ؛ مانند تاس هاي 10 طرفه سازگار باشد. در چنین مواردی ؛ مقدار متوسط قابل جمع شدن بر روی این دو تاس «11 شماره بر روی دو تاس 10 طرفه» جای 7 در بازی هاي فوق را میگیرد و سایر قوانین باید برای ایجاد محدوده بیشتر یا کوچک تر از رول هاي ممکن اصلاحات انجام شود.
اعتقاد بر این اسـت کـه برخی اصطلاحات گفتاری ناشی از این بازی هاي تاس اسـت. “شانس تخمگذار” احتمالاً از شانس شرط بندی شده در craps ناشی میشود ؛ در حالی کـه تصور میشود “در شش و هفت” از “مجموعه شش و هفت” باشد ؛ اشاره احتمالی بـه بازی Hazard در “Canterbury Tales” چاوسر.