در بازی پوکر ؛ صدها موقعیت عجیبوغریب و استثناهای پوکر وجوددارد کـه میتواند اتفاق بیفتد و قوانین عجیبوغریب زیادی وجوددارد کـه ممکن اسـت در مورد انها اعمال شود یا نشود.با این وجود ؛ وقتی پول در معرض اسـت ؛ باید یک روش منصفانه و مشخص برای مقابله با همه ی این نابهنجاری ها وجود داشته باشد.
تعداد زیادی از بازیکنان در سراسر انجمن هاي پوکر ؛ تابلوهای نظرات ودر دنیای واقعی همیشه بـه دنبال پاسخ در مورد این شرایط عجیبوغریب هستند ؛ بنابر این هدف این مقاله ایجاد یک فهرست مشخص از قوانین برای حل این مشکلات اسـت.بدون هیچ زحمتی بیشتر ؛ در این جا فهرست موقعیت هاي عجیبوغریب و قوانین پوکر Texas Hold’em آورده شده اسـت.
دو بازیکن برای مقادیر مختلف باهم ترکیب میشوند: دراین سناریو ؛ مقدار پشته کوچک تر را از پشته بزرگ بـه گلدان برده و اختلاف را بـه بازیکن پشته بزرگ برمی گردانید.
All-in-stack کوتاه در برابر دو بازیکن: وقتی یک stack کوتاه در برابر دو stack بزرگتر قرار دارد ؛ blinds ؛ stack short ؛ بـه علاوه مقدار stack کوتاه از هر stack بزرگتر در گلدان اصلی قرار میگیرد. همه ی بازیکنان واجد شرایط بردن این گلدان هستند.
دو بازیکن کنار الان میتوانند مثل همیشه دریک گلدان جانبی بازی کنند و شرط بندی کنند ؛ کـه فقط انها واجد شرایط برنده شدن هستند. «این بدان معنی اسـت کـه میتوان دو برنده در دست داشت – یک گلدان کناری و یک گلدان اصلی.»
چند بازیکن همه ی کاره: وقتی چندین بازیکن همه ی چیز در ان اسـت ؛ باید چندین گلدان کناری درست کنید. همانگونه کـه در بالا توضیح داده شد یک گلدان اصلی درست کنید. پس از انجام اینکار ؛ فرآیند رابا کوچکترین پشته بعدی تکرار کنید.
اینکار را تا زمانی کـه تمام پشته ها حساب نشوند ؛ ادامه دهید. مطمئن شوید کـه چه کسی برای چه گلدانهایی واجد شرایط اسـت.
اگر یک تورنمنت با دو جدول را اجرا میکنید ودر حالی کـه جدول 2 هنوز پر اسـت ؛ جدول 1 دو بازیکن را از دست میدهد ؛ شـما باید یک بازیکن را از جدول 2 منتقل کنید تا جداول حفظ شود.
نحوه انتخاب اینکه چه کسی حرکت میکند با حرکت دادن بازیکنی کـه نسبت بـه دکمه در همان موقعیت قرار دارد «یا نزدیک بـه ان» انجام میشود. بنابر این اگر صندلی باز در برش جدول 1 قرار دارد ؛ میخواهید پخش کننده را از قسمت جداول جدول 2 حرکت دهید.این باعث میشود بازیکنان وادار نباشند دوبار یا کلاً پرده بپردازند.
اگر تعداد بازیکنانی را از دست داده اید کـه میتوانید یک جدول رابا جدول دیگر «یا چندین جدول دیگر» ادغام کنید ؛ وقت ان اسـت کـه جدول را بشکنید. چگونه میتوان با طراحی برای صندلی هاي باز ؛ کسی را کـه در آنجا بنشیند انتخاب کرد.
اگر همه ی را بـه یک میز آخر منتقل میکنید ؛ طبق معمولً همه ی بازیکنان ؛ از جمله بازیکنانی کـه قبلا روی میز نشسته اند ؛ برای صندلی خود قرعه کشی میکنند. اگر کارت صندلی ندارید ؛ فقط از کمترین شمارش عرشه از بالاترین قسمت کـه از سمت چپ فروشنده شروع میشود ؛ استفاده کنید.
یک بازیکن دریک بازی نقدی باید با همه ی تراشه هاي خود بازی کند ؛ یا هیچ کدام. بیرون بردن بخشی از پشته «کـه بـه جنوب رفتن نیز مشهور اسـت» خلاف قوانین اسـت و آداب و رفت و آمد بسیار ضعیفی درنظر گرفته میشود.
اگر میخواهید فقط بخشی از تراشه هاي خودرا نقد کنید ؛ باید کل پشته خودرا نقد کنید و قبل از نشستن دوباره روی صندلی ؛ منتظر زمان تعیین شده باشید.
این بـه عنوان بازیافت شناخته میشود. مدت زمان انتظار بسته بـه جایی کـه بازی میکنید تغییر میکند ؛ اما من هرگز کمتر از 30 دقیقه «مدت زمان پیش فرض بازیافت آنلاین» را ندیده ام.
این هرگز ایده خوبی نیست. در اصل همان مفهوم رفتن بـه جنوب اسـت. جدول میزان تراشه هایي را کـه بازیکن جدید میـــخواهد خریداری کند از دست میدهد.
همیشه تراشه هاي خودرا از فروشنده یا خانه بخرید. دریک بازی خانگی ؛ همه ی معاملات مالی را باید یک نفر عهده دار شود.
اگر در هر زمان از دست دادن یک کارت جعبه اي «یک کارت رو بـه بالا در خرد وجوددارد» ؛ کارت از عرشه برداشته میشود و بـه هر بازیکن نشان داده میشود. این معامله چنان ادامه دارد کـه گویی هیچ مشکلی پیش نیامده اسـت.
اگر چندین کارت در جعبه باشد ؛ فروشنده کارت کارتهای جعبه را تا زمانی کـه برای ادامه معامله بـه کارت faceown نرسد ؛ حذف میکند.اگر خرد با کارتهای غیر جعبه اي روبهرو نشود ؛ دست اعلام میشود کـه تمام تراشه ها با حداکثر دقت بـه پشته هاي اصلی خود برگردانده میشوند.
اگر فروشنده بسوزد و خیابان چهارم را بچرخاند در حالی کـه هنوز بازیکنی تصمیم بـه تصمیم خود ندارد ؛ بازی موقتاً متوقف میشود. فروشنده کارت نوبت را میگیرد و دوباره ان را بـه داخل خرد می اندازد ؛ و بـه طور کافی کل مقاله را خرد میکند.
هنگامی کـه عرشه جابهجا شد ؛ و بازیکن آخرین اقدام فلاپ خودرا انجام داد ؛ کارت بالا بـه عنوان چرخش جدید برگردانده میشود «قبلاً کارتی برای این خیابان سوخته اسـت».اگر کارت هنگام فروش در معرض دید قرار گرفت ؛ چه کاری باید انجام دهید.
در هنگام برخورد با کارت هاي سوراخ ؛ اگر کارت اول یا دوم معامله شوید «ارزش اسمی توسط شخصی کـه در میز اسـت مشاهده شده اسـت» ؛ کار بدی اسـت ؛ بـه این معنی کـه کارت ها دوباره تغییر میکنند و معامله از ابتدا شروع میشود «دکمه فروشنده همان گونه باقی میماند همانجا».
اگر کارت دیگری غیر از کارت اول یا دوم در معرض دید قرار گیرد ؛ فروشنده همان گونه بـه کار خود ادامه میدهد کـه گویی هیچ مشکلی پیش نیامده اسـت. وقتی معامله به پایان رسید ؛ او کارت برتر روی عرشه رابا کارت فلش بـه بازیکن میدهد و کارت در معرض را پس میگیرد.سپس ان کارت رو بـه بالا چرخانده شده و بـه همه ی در میز نشان داده میشود ودر بالای عرشه قرار میگیرد تا بـه عنوان نخستین کارت رایت استفاده شود.
اگر در هنگام معامله دو کارت در معرض دید قرار بگیرد ؛ این دست یک کار ناشایست تلقی میشود.
در هنگام مشاهده یک کارت علامت گذاری شده در بازی ؛ ابتدا دست را بـه طور معمول بازی کنید. وقتی دست کامل شد ؛ میخواهید ان کارت مشخص شده رابا کارت جدید با همان ارزش جای گزین کنید یا فقط یک عرشه جدید بگیرید.
اگر عرشه جدیدی ندارید و با دلیلی کـه دارید گیر کردهاید ؛ بهترین شرط شـما این اسـت کـه کارت را از بازی خارج کنید ؛ مطمئن شوید کـه همه ی از اینکه کارت دیگر بازی نمیکند آگاه هستند.
بهتر اسـت کـه همه ی بدانند کـه هیچکس کارت ندارد از اینکه همه ی بدانند شخصی کارت را در چه حالی دارد.
فروشنده یک دست اضافی یا یکدستی بـه صندلی را بدون پخش پخش میکند. دراین سناریو ؛ تا زمانی کـه هیچکس بـه دست اضافی نگاه نکند ؛ مانند یک دست مرده جمع میشود و بازی بـه طور معمول ادامه مییابد.
بعد از اینکه بازیکن تمام تراشه هاي خودرا از دست داد ؛ انها باید انتخاب کنند کـه قبل از برخورد با دست بعدی ؛ خرید مجدد را انجام دهند یا خیر.دریک بازی خانگی ؛ در مورد این مسئله جای آرامش وجوددارد ؛ فقط بـه شرطی کـه بازیکن اینکار را عمداً انجام ندهد تا نوعی برتری کسب کند.
با قرار دادن یک تراشه بیش از حد ارزش بدون گفتن چیزی ؛ همیشه یک تماس تلقی میشود. بـه عنوان مثال ؛ اگر کور بزرگ 25 دلار اسـت و شـما برای نخستین بار اقدام میکنید ؛ قرار دادن یک تراشه 100 دلاری بدون گفتن “افزایش” یک تماس محسوب میشود.فضای آرام تری کـه دریک بازی خانگی وجوددارد باعث میشود کـه فروشنده طبق معمولً از بازیکن بپرسد کـه در واقع میخواست چه کاری انجام دهد.
بازیکن هرگز نمیتواند بین پرده ها یا بین دکمه ها و پرده ها وارد بازی شود «مگر اینکه انها دکمه را بخرند ؛ بـه قانون زیر مراجعه کنید». این امر هنگام جابجایی بازیکن در مسابقات نیز اعمال میشود.
اگر بازیکنی دریک بازی نقدی نابینایی خودرا از دست بدهد ؛ تا زمانی کـه دکمه از طرف او بـه بازیکن سمت چپ او منتقل نشود ؛ اجازه داده نمیشود بـه او دست داده شود «طوری رفتار میشود کـه گویی بازیکنی در آنجا نشسته نیست». وقتی دکمه رد شد ؛ آن ها باید مبلغی برابر با پرده هاي از دست رفته را ارسال کنند.
بـه عنوان مثال ؛ با کرکره هاي $ 1 / $ 2 ؛ بازیکنی کـه دلتنگ بزرگ میشود «بنابر این آن ها را وادار میکند کـه blind blind را نیز از دست بدهند» ؛ انها باید 3 دلار ارسال کنند تا بـه انها دست داده شود.
یک پست کوچک کور همیشه مرده درنظر گرفته میشود ؛ بـه این معنی کـه داخل گلدان میرود و برای هیچ عملی در دست حساب نمیشود ؛ در حالی کـه قسمت بزرگ کور پست زنده اسـت ؛ بـه این معنی کـه شمارش میشود.بازیکنی کـه یک پست زنده دارد ؛ وقتی نوبت بـه کار با دست اسـت ؛ هنوز گزینه بررسی یا افزایش را دریافت میکند.
خرید دکمه در بعضی از مکان ها هنگام بازی نقدی مجاز اسـت. این بدان معناست کـه وقتی بازیکنی بین پرده کوچک و دکمه یا روی صندلی بعدی دکمه مینشیند ؛ آن ها این حق را دارند کـه بـه جای بازیکنانی کـه مسئولیت با آنهاست ؛ هم پرده کوچک و هم بزرگ را پرداخت کنند.این بـه بازیکن اجازه میدهد تا روی دکمه بازی کند ؛ نه اینکه منتظر بماند تا دست بعدی بـه انها منتقل شود.
دریک تورنمنت ؛ هر پشته بدون توجه بـه اینکه بازیکن در صندلی باشد یا نباشد ؛ بـه او دست میدهد. هنگامی کـه کارت آخر بـه یک بازیکن برای دست داده میشود ؛ دست هاي بدون بازیکن تمیز میشوند.بازیکنانی کـه در طول پرده خود حضور ندارند ؛ پرده هایي را کـه از انها بسته میشود برای آن ها ارسال میکنند و بـه انها blinding میگویند.
وقتی پشته بازیکن کمتر از blind blind باشد ؛ بدون توجه بـه موقعیت ؛ بـه طور خودکار در دست بعدی کـه بازی میکند ؛ all-in محسوب میشود.اگر پشته بازیکن بزرگ تر از blind blind باشد اما کوچک تر از big blind باشد ؛ با فرض اینکه برای گزینه خود برابر شود ؛ در هر موقعیت دیگری غیر از blind blind ؛ all-in درنظر گرفته میشود.
هنگام ورود بـه سیستم ؛ بازیکن فقط میتواند مقدار پشته خودرا بـه علاوه همان مقدار از همه ی تماس گیرنده ها و پرده ها را بدست آورد. اگر فرد کمتر از کور بزرگ داشته باشد ؛ فقط میتواند بخشی از کور برابر با پشته خودرا بدست آورد.
وقتی کورها دریک تورنمنت افزایش مییابند ؛ در نهایت تراشه هاي با ارزش کمتر منسوخ میشوند. هنگامی کـه تراشه ها دیگر نیازی بـه ان نخواهند داشت ؛ تا فرقه بعدی تراشه میشوند.
ابتدا خاطرجمعی حاصل کنید کـه دیگر بـه تراشه ها نیازی ندارید «فراموش نکنید کـه از نظر وجود آنتی در سطح نابینایان آینده». اگر پرده ها 500 دلار / 1000 دلار دو برابر شود ؛ دیگر نیازی بـه تراشه هاي کوچک تر از 500 دلار روی میز ندارید.
تا جایی کـه میتوانید تراشه هاي کم ارزش را بـه مقادیر بالاتر تغییر دهید و بقیه را نگه دارید. بـه عنوان مثال ؛ اگر ده تراشه 25 دلاری داشته باشید ؛ دو تراشه 100 دلاری دریافت خواهید کرد و دو تراشه 25 دلار باقیمانده دارید.
روش استاندارد برای حذف تراشه هاي کم ارزش عجیبوغریب یک مسابقه تراشه اسـت «این روش در تمام مسابقات مهم مانند WSOP انجام میشود ».ابتدا فروشنده مقدار کل تراشه هاي عجیبوغریب روی میز را جمع میکند تا مقدار تراشه هاي با ارزش بزرگتر برای تعیین مقدار را تعیین کند. بـه عنوان مثال ؛ اگر 13 تراشه 25 دلاری روی میز باشد ؛ آن ها چهار تراشه 100 دلاری آورده اند تا جای آن ها را بگیرند.
فروشنده از بازیکن در سمت چپ انها شروع میکند ؛ بـه همان تعداد کارت روبهرو میشود کـه روبهرو هستند «درصورت داشتن سه تراشه 25 دلاری ؛ سه کارت بـه دست می آورند» ؛ تا زمانی کـه هرکسی تراشه 25 دلاری دارد ؛ یک کارت برای نشان دادن هر یک از آن ها دارد.
هر تراشه موجود بـه بازیکنانی کـه بالاترین کارت نمایش را دارند ؛ داده میشود و بـه هر بازیکن فقط یک تراشه برنده میشود. درصورت تساوی در رده ؛ از لباس برای تعیین برنده استفاده میشود.
برای صرفه جویی در وقت ؛ بعضی از مسابقات همه ی تراشه هاي باقیمانده را بـه مقدار بالاتر جمع میکنند. صرف نظر از داشتن یک تراشه 25 دلاری یا سه تراشه 25 دلاری ؛ یک تراشه 100 دلاری بـه جای انها دریافت خواهید کرد.
در پوکر ؛ رتبه بندی رسمی کت و شلوار با سیستم رسمی رتبه بندی Bridge ؛ کـه بـه ترتیب حروف الفبا اسـت ؛ مطابقت دارد. از بدترین بـه بهترین:
باشگاه ها ؛ الماس ها ؛ قلب ها ؛ قلمه ها
چرخش بدون سوختن انجام میشود: هنگامی کـه فروشنده کارت چرخش را بدون سوختن معامله میکند ؛ بـه اسانی با ان کارت بـه عنوان یک کارت فلش رفتار میشود. فروشنده خاطرجمعی حاصل میکند کـه همه ی بازیکنان کارت را قبل از برگرداندن کارت بـه صورت کارت سوختن مشاهده میکنند و چرخش واقعی را بـه صورت عادی انجام میدهند.
در هنگام چرخش ؛ دو کارت رایت انجام میشود: در مورد فروشنده اي کـه دو کارت را می سوزاند و یک سوم را بـه عنوان دور می چرخاند ؛ ان کارت سوم بـه عنوان یک کارت فلش شده رفتار میشود و بـه عنوان سوختگی بـه بالای عرشه برگردانده میشود. برای رودخانه کارت سوختگی دوم رو بـه بالا اسـت ؛ زیرا کارت چرخش معتبری اسـت.
در هنگام چرخش دو کارت سوخته و دو کارت نشان داده میشود: روش مناسب برای حل این سناریوی نادر بـه شرح زیر اسـت. کارت سوختگی دوم «رسمی ؛ باید بـه نوبه خود باشد» در بالای عرشه رو بـه پایین قرار میگیرد. نخستین کارت up «کارت احتمالی رودخانه سوزی» بـه عنوان کارت فلش رفتار میشود و رو بـه پایین چرخانده میشود.
دومین کارت نمایش رودخانه رسمی اسـت. در عوض اکنون همان طور کـه در پیچ قرار دارد پخش میشود. وقتی کار در نوبت به پایان رسید ؛ کارت بالایی بدون سوزاندن رودخانه برگردانده میشود.
با انجام این روش ؛ تمام کارت هایي کـه در بازی قرار میگیرند کارت هاي اصلی هستند کـه اگر اشتباهی رخ ندهد ؛ افتاده اند. هیچ تغییری در نتایج حاصل نمیشود و فقط یک کارت در معرض دید قرار میگیرد.